Gå til innhold

Yoghurt + Frokostblanding.


MegaYo

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ikke veldig streng på hva jeg spiser, men er opptatt av at den maten jeg får i meg på daglig basis (spiser som oftest samme frokost hver dag) er sunn. Det jeg har reagert på er at selvom frokostblandingen og yoghurten jeg spiser er organisk, virker det som begge produktene inneholder endel sukker. Har forstått det slik at det finnes flere typer sukker, som f.eks fruktsukker. Det jeg lurerer på er om sukkeret i disse produktene er noe jeg bør styre unna, eller om det faktisk ikke er så veldig farlig at jeg får det i meg. Tok bilde av næringsinnholdet slik at det er lett for noen og kommentere. Er 22g sukker per 100g i frokostblandingen og 15g per 100g i yoghurten. Synest det virker som veldig store mengder sukker. Noen som ønsker og kommentere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I det store og hele så er det totalinntaket ditt av energi som avgjør om vekta endrer seg, så det gjør ikke nødvendigvis noe om man får i seg litt mer eller litt mindre energi i ett av dagens mange måltider,så lenge totalen "stemmer.

Utover det så er jo 70% av frokostblandingen hhv. fullkorn og havregryn, gode trege karbohydratkilder med masse fiber, mineraler og fettløselige vitaminer.Selv om stivelsen i fullkornet og i havregrynet jo vil brytes ned til sukker i kroppen så kroppen kan nyttegjøre seg av energien i de,vil dette ta lang tid og gi deg såpass mye ekstra goodies at det absolutt er et godt valg.

Yoghurten i seg selv er temmelig mager ,er lav på fett og lite tilsatt sukker. Noe kommer jo fra sukkeret som naturlig er tilstede i melken(laktose), noe er fruktose fra bringebærene, og noe er tilsatt.

Uansett er dette ikke noe å bekymre seg over,du får så mye gode ting fra en slik frokost at å stresse seg opp over sukkermengden ikke er nødvendig.

Husk at frokostblanding og yoghurt metter rimelig godt ,så en vanlig porsjon blir derfor ganske liten,som igjen reduserer mengden sukker du får i deg uansett.

For moro skyld; prøv å sammenligne næringsinnholdet i den frokostblandingen med honni corn eller cornflakes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...