Gå til innhold

Shoulder impingement (?) - hjelp!


eli39

Anbefalte innlegg

Har trent militærpress i jevnlig de siste ukene (5-6 uker) og en dag for et par uker siden fikk jeg veldig vondt framme i skulderen, rett ved brystmuskelen etter jeg var ferdig med øvelsen. Dermed ble jeg stiv og øm i hele området, på siden av skuldrene (verst på venstre side) - til og med nakken. Dro til legen og fikk utskrevet Arcoxia. Legen tok forskjellige tester på meg, og sa at jeg testet positivt på skulder impingement. Bicepsen var også litt irritert, sa han. Har fått time til MR 16 juli, noe som er aaalt for lenge til :-( Trener til fitnesskonkurranse til høsten, og dette kunne vel ikke kommet mer ubeleilig :p Er litt bedre i skuldrene nå, men kjenner fortsatt at det er ømt og at jeg har en grense jeg må holde meg innenfor, for å ikke få vondt. I noen dager nå har jeg trent 1-2 sett og ca 25 reps med 1 kgs-vekter, og kjenner at jeg blir fort veeldig fort sliten i muskulaturen. Skal ikke mye til for å "rive opp" igjen, kjenner jeg.

Noen som har erfaring med dette? Hvilke øvelser, tøyinger osvosv jeg kan gjøre for å bli raskere bra? Er superstresset over at jeg ikke får trent rygg, armer og skuldre. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem uten å ødelegge meg enda mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg får ikke til å sende deg PM, Min treningslykke (n) Trooor det er fordi jeg ikke har nok innlegg her inne til å sende, eller noe sånt.. Har dårlig tilgjengelighet på Fysioterapaut (bor på et knøttlite sted... hmf), så må reise inn til nærmeste by. Men kan du forklare litt mer detaljert her evt, om hvilke rehabiliteringsøvelser osv du fikk? :) Blitt kjempeglad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...