Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fulgt fitnessbloggens "styrketrening for nybegynnere" program i ca 8 mnd nå. I starten merket jeg stor fremgang (som forventet). Problemet er at de siste par månedene har jeg nesten ikke hatt fremgang overhodet. Løfter nå ca 2.5x det jeg klarte ved treningsstart, men har kommet til et punkt hvor jeg ikke klarer å øke mer i vekt. Dersom jeg legger på mer vekt skjelver de aktuelle musklene og jeg klarer bare 2-3 reps, dette gjentar seg ved neste trening.

Pleide å trene 2-3x i uka med vektøkning når jeg klarer 8 reps x2, har nå gått opp til 4-5x i uka uten at dette har hatt nevneverdig effekt.

Har også prøvd å kjøre cardio på hviledagene da jeg merker jeg fortsatt blir anpusten etter øvelser som benkpress og beinpress, med eneste resultat at magen har blitt flatere og kroppsvekta har gått ned, noe som ikke har vært et mål med denne treningen.

Tar proteinpulver og kreatin etter trening, ellers prøver jeg å holde et normalt sunt kosthold.

Har dere noen tips til hva som skal til for å komme over denne veggen?

Fortsetter under...

Hva veier du? Hvor mye løfter du i baseløftene? Spiser du nok?

Uten å vite mer har jeg tenkt til å gjette på at du veier for lite, spiser for lite, og cardioer deg for mye (noe du også skriver, siden kroppsvekta har gått ned osv.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...