Gå til innhold

Kombinere boksing/kardio og styrketrening


Emerjådd

Anbefalte innlegg

Heisann!

19 år, mann, 187 cm, rundt 84 kg.

Hovedmålet mitt med treningen er å prøve å bli kvitt/få smalere midje/hofteparti. Så fettforbrenning, vekttap.

Har trent ganske så aktivt i nærmere ett år nå, ellers har jeg alltid trent. Trent på studio i 4-5 år nå hvertfall, av og på så klart.

Før var målet mitt å bygge muskler, men det er ikke det jeg egentlig trenger. Jeg trenger å bli kvitt fett. Jeg har fått av meg 19-20 kg siden november (omtrent) i fjor. Har ca halvert fettprosenten min, som ligger på kanskje 13/14% nå i følge maskin. Jeg vet dette ikke er veldig nøyaktig, men jeg tror det er greit. Har fått veldig mye tynnere lår og skulderparti, rygg. Men mage og hofter er mine samlingssteder for å si det sånn. Jeg er veldig lei av å se ut som en pære. Så jeg skal prøve så godt jeg kan å se om hofte/mageparti i det hele tatt vil la seg fjerne.

Det har seg slik at jeg trener boksing i hovedsak tirsdager og torsdager, ofte onsdager også. Dette er svært intensive timer med løping, sparring, teknikk, magetrening og generell styrke. Onsdagene er kun sparring og er ikke så tunge som tirs og tors.

Jeg tenker styrke gjerne 3-4 dager i uka. Da har jeg mandag, forholdsvis onsdag, fredag, lørdag og søndag til rådighet.

Det skal nevnes at jeg har satt meg mål om å klare 5 pullups med kroppsvekt, har derfor gått til innkjøp av strikker i forskjellige strl, som jeg kan bruke mot målet :)

Takk for all hjelp, det ble endel info! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...