Gå til innhold

Alpint er også trening:


Espen

Anbefalte innlegg

Satt akkurat funderte over dette, var lei av å sitte se bort på det fine skisenteret 2km unna, og kjøpte meg alpinski i går. Moderne stuff, sist jeg sto på ski fantes ikke sånt " carving - utstyr" i ordboka ei heller i sportsbutikken.

Så leser jeg denne som absolutt påpeker at alpint også må sees på som trening.

Og joda, jeg klarte 2,5 timer i går, da silte svetten bra, melkesyra var ti lå ta å føle på, blodsmaken satt godt i kjeften, og jeg måtte krabbe inn i bilen. Legger til at jeg var aktiv alpinist i mine barne og ungdomsår, og at teknikken derfor satt forbløffende bra.

I morra blir det en 2,5 times treningsøkt i Hafjell...:)

Å ha fjerna nærmere 20kg kroppsvekt siste 4mnd, og nærmere 30 totalt hjalp også VELDIG på motivasjonen, jeg må innrømme det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det jeg EGENTLIG mente si med postinga mi, er at enhver bør finne trening man syns er MORRO.

Jeg ELSKER jobbe i skogen ( ! ) med motorsag ( !! ) og gjør dette så ofte jeg kan.

Da går det unna i 120, og når jeg til sist krabber meg hjem, er jeg så ferdig at jeg nesten må bæres inn.

Det går ifølge undersøkelser helt fint å forbrenne nesten 450Kcal pr time og jeg gir meg ALDRI fordi jeg ikke " gidder mer " men alltid fordi jeg " ikke klarer mer " eller ikke har mer tid.

Det hadde jeg ALDRI fått til i et treningsstudio....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det jeg EGENTLIG mente si med postinga mi, er at enhver bør finne trening man syns er MORRO.

Jeg ELSKER jobbe i skogen ( ! ) med motorsag ( !! ) og gjør dette så ofte jeg kan.

Da går det unna i 120, og når jeg til sist krabber meg hjem, er jeg så ferdig at jeg nesten må bæres inn.

Det går ifølge undersøkelser helt fint å forbrenne nesten 450Kcal pr time og jeg gir meg ALDRI fordi jeg ikke " gidder mer " men alltid fordi jeg " ikke klarer mer " eller ikke har mer tid.

Det hadde jeg ALDRI fått til i et treningsstudio....

helt klart. Gjør man noe man liker så gir man litt mer og man går ikke lei så fort:) Det er det jevne som drar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...