Gå til innhold

Anbefalte innlegg

KOSTHOLDSPLAN, STYRKE (brukes kun de dagene jeg trener styrke)

Frokost: Musli med cottage cheese og bær

125 gram cottage cheese

10 mandler og 10 valnøtter

1 ts honning (cirka 5 gram)

1 spiseskje havregryn (25 gram)

50 gram bær Eventuelt søtning og kanel 488kcal, 24g protein

Mellommåltid:

Skyr, eplekjekk ♥ (eller en annen Skyr) 183kcal, 17g protein

Lunsj:

180g first price kyllingkjøttdeig, 1 boks sjampinjong, 10g tomatpurre, 52g pasta, 100g pastasaus, 50g cherrytomat

= 514kcal, 46g protein

Mellommåltid/etter trening:

1 banan (medium = 98kcal, 1g protein, 21g karbohydrat = viktig etter trening)

ELLER

1 glass sjokomelk = også raske karbs - viktig for påfylling

Middag:

[Får nesten spise det jeg får servert, men kylling, villris og salat er proteinrikt.

En gjennomsnittlig og sunn middag inneholder som regel rundt 500kcal

Kvelds:

To knekkebrød med 1/2 avocado ♥ 239kcal Lett og lite = kroppen får mindre å jobbe med = perfekt som kveldsmat

ANTALL...

PROTEINER 161g (medregnet 1porsjon kylling og villris) (og jeg trenger egentlig bare 81g for å ikke miste muskelmasse, eheheh)

KCAL 2141

KARBS 198g

Jente, 21, 160cm, 67,4kg

Jeg vet dessverre ikke hvor mye muskler jeg har, men vil se på meg som fullstendig normal.

Trener styrke 2 ganger i uken. Legday og fullkropp.

Jeg ønsker gjerne å gå ned i vekt, samtidig som jeg får litt muskler. Det er vel mulig?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33811-er-denne-kostholdsplanen-ok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe lignende i alle fall. Men jeg ser ikke helt hva jeg skal lete etter? Har funnet ut hvor mange kalorier jeg trenger daglig med det og det aktivitetsnivået, denne ligger på omkring 2200 kcal daglig. Jeg satte da derfor denne planen til å være på 2100kcal. Jeg trenger egentlig 81g protein for å holde muskelmassen min ved like, men denne planen er på hele 161g protein.

Noe lignende i alle fall. Men jeg ser ikke helt hva jeg skal lete etter? Har funnet ut hvor mange kalorier jeg trenger daglig med det og det aktivitetsnivået, denne ligger på omkring 2200 kcal daglig. Jeg satte da derfor denne planen til å være på 2100kcal. Jeg trenger egentlig 81g protein for å holde muskelmassen min ved like, men denne planen er på hele 161g protein.

Det var mest for at du skulle få litt oversikt selv, både på kost og trening. Vet ikke hvor lenge du har trent styrke, men nybegynnerprogrammet som ligger der er veldig kurant ;)

Det var mest for at du skulle få litt oversikt selv, både på kost og trening. Vet ikke hvor lenge du har trent styrke, men nybegynnerprogrammet som ligger der er veldig kurant ;)

Vil ikke si at jeg har trent det "profesjonelt", men jeg har trent styrke i gjennom 1 1/2 år nå, for å hjelpe meg med vektnedgangen på 21kg.

Vil ikke si at jeg har trent det "profesjonelt", men jeg har trent styrke i gjennom 1 1/2 år nå, for å hjelpe meg med vektnedgangen på 21kg.

Gratulerer så mye med fantastisk vektnedgang! :)

Du kan med fordel senke proteinene dine, og kjøre på med litt mer karbs. Fett burde ligge på ca 1 g/kg kroppsvekt :)

Annonse

Gratulerer så mye med fantastisk vektnedgang! :)

Du kan med fordel senke proteinene dine, og kjøre på med litt mer karbs. Fett burde ligge på ca 1 g/kg kroppsvekt :)

Takker så mye! Så da burde jeg redusere fett med 7g og øke karbohydratene? Høres bra ut.:)

Det er kostplanen som du kun bruker på styrkedagene, og du trener styrke 2 dager i uka? Da ville jeg heller fokusert på hva du spiser de dagene og hvilken plan du følger dagene du ikke trener (5 dager i uka). Tross alt de som utgjør omtrent hele uka di :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...