Gå til innhold

Håndleddet "poppet", vondt i flere uker.


calimai

Anbefalte innlegg

Hei. Vil først starte med å si at jeg har veldig god mobilitet i håndleddene, og er veldig fleksibel, så problemet mitt er IKKE at håndleddene må mykes opp og er lite mobile.

Jeg driver med calisthenics, til dels avansert. Kan gjøre handstand push-ups på parallel-bars, osv. Har drevet med dette en god stund, og aldri hatt noe problemer med håndleddene. Varmer alltid håndleddene godt opp før trening, og strekker de godt ut etter trening og et par ganger ellers i hverdagen. Men, for 3 uker siden skulle jeg "tøffe" meg, og vise en kompis av meg at jeg kunne gå fra L-sit til handstand på dipstativet, selvfølgelig uten å gjøre noe form for oppvarming.. På overgangen til handstanden kom det 2-3 veldig ubehagelige "popp" fra håndleddet, og jeg fikk litt smerter. I etterkant har jeg sett meg nødt til å teipe håndleddet før treninger. Jeg opplever smerten som verst når jeg tar pull-øvelser, men den er til stede på push-øvelser og, bare ikke til samme grad. Når jeg roterer håndleddet føles det ut som det popper ut av ledd på et spesielt punkt av roteringen, før det faller inn igjen. Jeg vet av erfaring at etter 3 uker skulle håndleddet mitt vært fint igjen nå med vanlig opptrening og styrking, men det er det ikke blitt. Jeg har ingen anelse av hva som kan være problemet, og jeg HATER å trene med teipet håndlett ettersom det minsker litt av mobiliteten og bevegelsesmønsteret mitt i diverste øvelser. Noen som har et svar på hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antakelig så devierer håndleddet ditt fra nøytral posisjon når du belaster det. Anbefaler at du kontakter noen som kan se på hvordan du utfører øvelsene. Generelt kan jeg si at du skal låse håndleddet i relativt nøytral posisjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakelig så devierer håndleddet ditt fra nøytral posisjon når du belaster det. Anbefaler at du kontakter noen som kan se på hvordan du utfører øvelsene. Generelt kan jeg si at du skal låse håndleddet i relativt nøytral posisjon

Hei Kjetil. Takk for svar, men jeg tror du missforstod litt hva jeg skrev. Det er ikke grepene det er noe feil med, jeg er veldig godt kjent med de forskjellige grepene jeg skal bruke. Dette er en skade dom kom av at jeg prøvde på noe uten å varme ordentlig opp, og det føltes ut som noe røk eller "poppet(som er den eneste måten jeg klarer å forklare hva jeg følte skjedde i håndleddet)". Det er ingenting gale med det andre håndleddet, som forventet, ettersom det ikke er noe med selve utførelsen av øvelsene. Kun venstre håndleddet som er i smerter, både ved trening og i hverdagen ellers. Når jeg roterer håndleddene i sirkler, som man ofte gjør for å varme opp håndleddene, kjennes det ut som det hopper ut av ledd og lager samtidig knekke/poppe lyder, det har aldri skjedd før hendelsen som gjorde at jeg har begynt å få vondt.

Trent veldig lenge, hvor de siste 2 årene kun har vært calisthenics/egenvekts trening, aldri før hatt problemer med håndleddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...