Gå til innhold

Overtrent?


hmh94

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har trent ca 5 ganger i uka i snart 6 mnd og har vært dårlig på å "deloade" i løpet av denne perioden. Har vel hatt kun 1 uke i strekk der jeg ikke har trent i det hele tatt.. For noen måneder siden tøyde jeg på meg en strekk i den ene hoftebøyeren (var så dum at jeg tøyde den for hardt når jeg var for kald, arhggg). I tillegg til dette så pressa jeg meg i posisjoner som irriterte "smertepunktene", dvs. i utfall/bulgarske utfall osv. Til slutt sa det stopp, og jeg tok 1 uke fri og gikk over til et annet styrkeprogram (etter 12 uker på det andre) der jeg trener tungt med få reps (5 ganger i uka). I begynnelsen gikk det bra, men så begynte jeg å kjenne det i hofte- og mageregionen når jeg utførte knebøy og spesielt rumenske markløft... Nå har jeg tatt fri igjen for å komme meg, men føler meg ultrastresset og vil jo bare trene :-( selv om jeg kjenner at muskulturen er sliten! Har vært hos lege, som sa det var betennelse og fikk betennelsesdempende.. Så videre til ei som satte nåler og koppet områdene som er smertefulle.. da ble jeg bedre i magemusklene men verre i hoftebøyerne (?!). Noen som har noen tips og råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få riktig teknikk, ikke løft med ego-vekter og få i deg nok næring. Du er ikke overtrent, du er feiltrent og eventuelt underærnært imo.

Overtrent er ett utrykk som blir brukt alt for ofte.

Betennelser kan komme av overbelastning, altså for mye belastning over tid, men er oftest ett resultat av FEIL belastning over tid. En overbelastning kan også skyldes en plutselig og tung "ny " belastning som f.eks feil teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...