Gå til innhold

Fastende trening og justering av Kcal


TarJes

Anbefalte innlegg

Hei

1. Juli starter jeg i ny jobb som elektriker og da blir det naturlig nok høyere aktivitetsnivå på jobb enn nå som jeg sitter på kontor.

Nå trener jeg kl 06.00 og spiser fra kl 12-20 har gjort dette i over et halvt år med veldig god fremgang.

Min nye arbeidstid vil gjøre at jeg ikke kan trene på morgenen og da blir rett etter jobb alternativet.

Da er mine spørsmål :

1. Hvor mye bør jeg justere opp Kcal fra gammel til ny jobb? 1000Kcal/dag?

2. Vil jeg ta skade av å ha mitt første måltid etter kl 16.00? Jobbe fastet for så å trene etterpå?

Apetitten min er enorm og jeg kan spise mitt nåværende kcal behov i ett måltid. 2500 i ett måltid i går.

Jeg trener utvilsomt bedre i fastet tilstand og vil gjerne fortsette med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du går fra stillesittende jobb til aktiv jobb så går energiforbruket opp ganske mye, så du skal ikke se bort i fra at en 1000 kcal (kanskje mer) økning er innafor.

Det finnes en hel del indikasjoner på at periodisk faste kan være positivt for helsa, og om du faktisk fungerer bra ved å ha et lengre fastevindu så ser jeg ingen grunn til at du skal tvinge deg selv til å innta måltider før du kjenner trangen til å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slår jeg til med en solid økning i kcal fra og med 1 juni og ser an om jeg gradvis går opp eller ned i vekt/styrke og justerer inntaket deretter.

Flott, da kjører jeg på med det planlagte opplegget mitt og hvis det ikke går finner jeg en annen løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...