Gå til innhold

Trening etter puls


SK-2000-og-ALLTID

Anbefalte innlegg

hei,

jeg følger for tiden et fem-ukers treningsprogram som har en gradvis nedgang i lengde på intervaller og dertil økning på antall (rettet mot fotball). Startet perioden med 5-minuttersdrag x3 med puls på 85% av maks i første økt til 1-minuttersdrag x 15 med puls på 95% av maks, som ble gjennomført i dag.

Jeg er glad i å ha målrettet og konkret trening med puls som indikator på intensitet.

Utfordringen er å i størst mulig grad trene på planlagt puls. Da særlig ved korte intervaller. I og med at det logisk nok tar tid å komme seg opp i riktig puls når intensiteten er så høy (95%), så er jeg gjerne ikke på riktig puls før godt ut i draget. Jeg kan selvsagt bruke større delene av pausene til å bygge meg opp til riktig puls, men da igjen blir jo forholdet mellom arbeid og hvile ikke helt som planlagt.

Hvordan løser dere dette når dere skal trene etter puls? Det er i utgangspunktet ikke så fryktelig nøye om planen ikke blir fulgt slavisk, men synes det er interessant å høre noen tanker om denne problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...