Onix Skrevet 4. mai 2015 Del Skrevet 4. mai 2015 Hei. Trenger noen gode råd/dytt i rett retning. Jeg har trent litt av og på over flere år (har alltid vært noe aktiv med fotball, men av og på i forbindelse med styrketrening. I vinter vant jeg meg råd/hjelp fra en PT, som satte opp et opplegg til meg med mat og trening.. Året før ble brukt til mye sitting og småspising da jeg var sykmeldt store deler av året grunnet skader i begge føttene (brudd og slitasje/overbelastning), noe som gjorde at jeg la på meg en del kilo. Etter å ha kommet i kontakt med denne PTn og fulgt det han ga meg, så har treningsgleden kommet tilbake for fullt og kroppen føles bra. Men jeg har litt problemer med kosthold. Jeg er flink og følger planene jeg skal gjøre, så jeg har kommet i ganske så god form (gått ned i kg og minsket ganske så mange cm). Men nå i det siste så har jeg begynt å trene med en, og han har anbefalt at jeg bør se på carb-cycling. Han mener også at jeg bør øke kcal-inntaket, og protein-inntaket mitt mer enn den planen jeg følger (fra ca 2500 pr dag til 3300), siden jeg er 186 og veier nå +/- 92kg og jeg ønsker å få ned litt mer magefett til sommeren, og begynne å bygge på meg mer muskler. Jeg ser ganske ok ut nå, men slik inntaket mitt er pr dags dato (2500kcal), så menes det at jeg ikke klarer å bygge noe, bare vedlikeholde. Og det er altså her jeg trenger litt råd. Jeg kan alt for lite om hvordan mat som passer seg til det ene og det andre. Jeg vet selvsagt litt om hva jeg bør spise for å få i meg proteiner og hva som er karbo, men kanskje ikke nok. Carb-cycle-planen denne treningskameraten mener jeg skal teste, går på å kun spise proteiner 4 dager i uka og carbe opp den 5 dagen, for så gå på en 4dagers med proteiner igjen og så carb (skal prøve dette 2-3 runder). Men jeg sliter med å sette opp en god kostholdsplan på proteindagene. Virker som det blir så latterlig mye mat hvis jeg konsentrerer meg om kyllingfillet, laks, karbonadedeig og egg. Er det noe annet som har mye kcal og mye proteiner, men ikke inneholder karbo som jeg kan spise? treningsdagene mine ser forresten slik ut: Mandag: Styrketrening Tirsdag: Cagefotball 45min Onsdag: Styrketrening Torsdag: Hvile Fredag: (Cagefotball 90min) + Styrketrening Lørdag: (Cageforball 90min) + Styrketrening Søndag: Hvile Fredag/Lørdag: er kun 1 runde med fotball, men varierer hvilken av dagene det blir holdt på.. Jeg har sett at det er en annen tråd her inne om carb-cycling, men var mer om planen, var ikke mye info å hente der om kosthold, iaf ikke spesifikt. Og takk til alle som tar seg bryet til å svare! Hilsen en amatør som skal jobbe seg opp Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33611-tips-r%C3%A5d-til-kosthold-vcarb-cycling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Hvis du synes dette med carb-cycling blir mer vanskelig enn greit - hva er da poenget? Spør gjerne kompisen din om hvorfor carb-cycling er så mye bedre enn å spise lineært (samme inntak hver dag, mer eller mindre) - dersom han ikke har noen gode argumenter så er det svar nok Du trener såpass mye (hvordan er hverdagen din ellers?) at å skulle eksludere et makronæringsstoff 70% av en uke kanskje ikke er det lureste kortet å trekke Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33611-tips-r%C3%A5d-til-kosthold-vcarb-cycling/#findComment-1139390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.