Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei =)

Skal starte med Nybegynner-programmet hjemme og har kjøpt inn treningsbenk (som også kan justeres til skråbenk), 50 kg vekter/vektstang, Stativ som kan brukes både ved benkpress og knebøy og noen håndvekter.

Kan noen anbefale noen gode alternative øvelser til følgende øvelser som står i nybegynnerprogrammet?

- Nedtrekk foran

- Sittende roing

- Nedpress

Blir veldig glad for noen forslag samt da forslag til antall serier slik som det står i nybegynnerprogrammet. - Er det riktig og lurt av meg å erstatte Beinpress med Knebøy?

Kan jeg erstatte Sittende roing med Markløft, eller blir det for vanskelig å utføre riktig?

Gleder meg veldig til å begynne nå. =)))

Fortsetter under...

Knebøy er fin erstatning for benpress ja, men sørg for at du mestrer teknikken. Er du nybegynner så vil jeg anbefale å starte med goblet squat eller frontbøy da det er mindre sjangs for å gjøre feil der - og heller gå over til knebøy når du føler du mestrer teknikken. (Jeg mener at knebøy er BEDRE enn benpress, men tipper det er benpress i programmet fordi det er et nybegynnerprogram).

Forslag til de andre:

- Nedtrekk kan erstattes med pullups/chins - det går an å bestille stang for dette på nett ganske billig.

- Sittende roing kan erstattes med stående roing.

- Nedpress - mener du da for triceps? I så fall går det an å erstatte med dips, franskpress eller triceps extension.

Når det gjelder antall sett og repetisjoner ville jeg nok bare valgt samme antall som står i programmet for øvelsen du erstatter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...