Gå til innhold

50kg ned - løs hud? Erfaringer


Anbefalte innlegg

Heisann. Beklager på forhånd et douchy nick :cool:

Jeg er en 18 år gammel gutt som har siden September 2013 gått fra 148kilo til 95kg. Jeg ønsker gjerne å gå ned 5-7-10 kilo til for så å fokusere på bygging. Vektnedgangen har jeg fått til ved å selvfølgelig endre kostholdet. Jeg har også trent mye fotball og styrketrening. Holder fortsatt på med begge, 6 dager i uka.

Men tilbake til hva denne tråden handler om. Jeg er ute etter erfaringer mtp løs hud etter vektnedgang! Jeg sliter veldig med selvbilde om dagen pga denne løse huden. Puppene mine har endret seg veldig i form og størrelse siden 2013 men det er fortsatt veldig heng i de, og brystvorten henger rett ned. Sist jeg sjekket (I januar) så lå jeg på rundt 18% i BF. Ryggen min er nokså markert. Det samme er resten av kroppen sett bortsett fra magen (seff).

Det nærmer seg sommer og jeg synes ikke brystene mine har endret seg noe i det siste tross for nedgang i vekt. Forøvrig noe jeg mener er fett ettersom jeg har økt i ulike brystøvelser.

Jeg har tydelige brystmuskler og en skråform ned mot der brystvorten egentlig skal være! Som sagt så tærer dette noe j*vlig på selvtilliten og selvbildet og det er noe jeg vil få endret asap. Ettersom jeg var mindreårig og levde med farlig fedme fikk jeg oppfølging av et senter, uten at dette slo noe spesielt inn på min fremgang.

Hva har folk her gjort etter en slik vektnedgang? Har dere ventet tålmodig på at naturen går sin gang og at huden strammes eller har dere tatt grep? I så fall, hvilke grep?

Mvh frustrert gutt! :)

Takker på forhånd for alleee tilbakemeldinger! :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst: Gratulerer med en fantastisk vektnedgang! Så utrolig flink du er!

Det er dessverre slik at etter en massiv vektnedgang så vil den løse huden fremdeles være der. Selvsagt vil den jo bli fastere med trening, men helt fast er det dessverre ikke mulig å få til uten en eventuell operasjon. Ville ha rådet deg til å ta kontakt med en lege i dette tilfellet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: Gratulerer med en fantastisk vektnedgang! Så utrolig flink du er!

Det er dessverre slik at etter en massiv vektnedgang så vil den løse huden fremdeles være der. Selvsagt vil den jo bli fastere med trening, men helt fast er det dessverre ikke mulig å få til uten en eventuell operasjon. Ville ha rådet deg til å ta kontakt med en lege i dette tilfellet.

Lykke til!

Hei!

Tusen takk for tilbakemelding og svar! Tror det blir til at jeg kontakter lege. Bare å krysse fingre for at dette blir dekket! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...