Gå til innhold

Når er det best å ta proteinpulver?


kiriee

Anbefalte innlegg

Heia

Jeg lurte på når er det best å ta proteintilskudd iløpet av dagen? Føler jeg får i meg en del proteiner, så har kjøpt proteinpulver bare for å få det lille ekstra. Er ikke alltid jeg føler jeg får dekt proteinbehovet. Vanligvis spiser jeg middag etter trening, kylling/annet og ris f.eks, men har hørt at det er best å ta en shake rett etter trening.

Skal jeg da ta shake istedet for å spise, eller begge deler?

Foreløpig kostholdsplan er som følgende:

kl.08-10 Frokost: Havregryn med melk, frukt/bær hvis jeg har

kl.12-13 Lunch: 2-3 stekt egg med grovbrød

1 time før trening: Frukt og bær, eller 2 grovbrød skiver med cottage cheese, skinke og ost.

Rett etter trening: Banan eller annen frukt

Middag etter trening: Kylling eller annet kjøtt med ris, spaghetti o.l. Gjerne med grønnsaker.

Kvelds: 2 skiver brød med cottage cheese, skinke og ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du spiser ett rimelig proteinrikt måltid etter trening ville jeg egentlig bare tatt shaken sammen med frokost. Du får ganske mye proteiner i de andre måltidene, så da ville jeg enkelt og greit bare tatt den til frokosten :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spiser ett rimelig proteinrikt måltid etter trening ville jeg egentlig bare tatt shaken sammen med frokost. Du får ganske mye proteiner i de andre måltidene, så da ville jeg enkelt og greit bare tatt den til frokosten :)!

Det var jo ikke dumt! Får begynne med å ta den om morgenen og se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...