Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 18 år som begynt å trene for fullt for ca. 5 måneder siden, veide rundt 65 kg den gang, og i dag veier jeg 57 kg og er 173 cm høy. Gikk fullt ut da jeg begynte å trene og trente hver dag (noen ganger flere ganger om dagen) og spiste for lite. Har insett nå at jeg ikke kan fortsette slik å har tenkt å trappe ned treninga, for å få mer tid til annet... (samt ikke føle meg utbrent å sliten like mye lenger)

Det letteste blir da et helkroppsprogram på en time 3-4 ganger i uka eventuellt 3 kvarter styrke og avslutte med geriljakardio (høres dette greit ut?) Med mage og stabeliseringsøvelser på ca.20 min dagene jeg ikke trener.

Trenger hjelp til øvelser som kan være lurt å ha med i programmet. Har ganske spinkel overkropp, med litt kraftigere lår og rompe som jeg ønsker å stramme opp. Samt holde magen flat og markert. Er ikke så ihugga fan av kardio så holder meg helst til korte og harde intervaller (gerilja f.eks) jeg har heller ikke så mye fett å slanke bort lenger så vill fokusere på en sterk å stram (og frisk!) kropp (ingen planer om å bli bodybuilder eller bikinimodell).

Hvor mange kcal er det ambefalt å spise på dager man trener styrke og dager man ikke trener? (får skikkelig dårlig følelse om jeg spiser for mye en dag jeg ikke trener annet enn litt mageøvelser)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33302-hjelp-til-helkroppsprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...