Gå til innhold

Anbefalte innlegg

La til denne på "kosthold" tråden å, visste ikke helt hvor den passet inn av de to.

Høyde: 170

Alder: 22

Vekt: 64,5kg

Kjønn: Jente

Trener styrketrening 3 ganger i uka, fullkropp. (4 om mulig)

Mandag: Knebøy, 5x5 Headpress 5x5, Markløft 5x5. (chins, roing evt om jeg har overskudd)Onsdag: Rumpe/Volum dag. 5-6 Ulike rumpeøvelser med myo reps: 20+5+5+5+5+5. ( Inkluderer knebøy i form av ulike squats men da med lettere vekter) og roing.

Fredag:Knebøy5x5, Benkpress 5x5, Markløft 5x5. (ekstra med chins, nedtrekk osv om overskudd)

Løper intervaller 2-3 ganger i mnd.

Følger hovesaklig opp progresjonen på de 3 hovedbaseøvelsene Mandag og Onsdag hvor jeg forsøker å øke med 2,5 på toppsett. Resten av øvelsene går litt etter dagsform samtidig som jeg følger opp i bakhodet.

Kosthold:

Inntar omtrent 1700-2000 Kcal daglig.

2000-2500 på treningsdager, og 1500 på hviledager.

Litt ekstra med carbs på volum dagen, moderat ekstra på de andre treningsdagene.

Spiser etter biorytme dietten + de ekstra carbsene på treningsdagene.

Macros:

Sunt fett+proteiner på dagen--> fruktskål med kesam før trening---> Middag med proteiner og karbs + havregrøt til kvelds er som regel det det går i.

Mål: Gå ned i fettprosent, bygge litt på rumpa i samme sleng.

Tar Bcaa og pre-workout ved hver økt. Går dette greit å?

Hjelp:

-Lurer for det første på om noen har noen tips til evt endringer eller om det ser greit ut med tanke på målet mitt?

Makroene mine ligger på ca:

Treningsdager = 250P/200K/30F

Hviledager=250P/60K/60F

Har holdt meg til lavkarb/høy protein det siste året å har som regel gått greit :)

men nå i det siste har matlysten økt noe veldig mer(før jeg begynte med styrken for fullt igjen), så begynte på tilnærmet det som kan kalles pmsf for å spise mest mulig "sunt".

Og derfra begynte jeg å våkne opp 2-3 ganger i uka med en ekstremt form for cravings/sultfølelse- - da jeg fikk vite om oppkarbingsdager-- og har derfor nå begynt å spise karbo igjen. Burde jeg kutte mer ned på det i og med at jeg ikke trener kardio?

Trives veldig godt som jeg spiser nå med ca 12000 kcal ca i uka, men burde kanskje kutte nedover..

Justerer jeg da ned til jeg når fettprosenten jeg vil ha SÅ justere opp sakte, men sikkert og kombinere det med litt bygging. Så ligger jeg bare på vedlikehold av muskler fremt til da, ( kan jo da prioretere litt mer kardio :)

Fortsetter under...

Et lite ekstraspørsmål, hva slags endringer har du hatt på styrkefronten ,rent konkret?

Har ikke fulgt opp progresjonen ordentlig på styrke før nå de siste 1 1/2mnd. Da har det vært en økning med ca 2,5 1-2 ganger i uken :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...