Gå til innhold

Problemer med å si opp medlemskap hos gym


Hosinho

Anbefalte innlegg

Hei,

I august 2014 ble jeg medlem av et kampsportsenter, og har vært et fornøyd medlem frem til jul 2014. Siden da har jeg slitt med en skulderskade, og ikke trent, (atrose i AC-leddet) og fysioen min anbefalte meg å legge boksing på hylla frem til jeg ble 100% frisk igjen. Samme fysio sa også at det kunne hende jeg aldri ble 100% frisk igjen. Jeg bestemte meg derfor for å si opp mitt medlemskap nå. Her er problemet:

Jeg hadde valget mellom å binde meg for 6 mnd (499 i mnd) eller 12 mnd (449) i måneden. Jeg valgte 12 mnd. Når jeg nå ville si opp medlemskapet mitt fikk jeg beskjed om at medlemskapet mitt kun kan fryses i perioden jeg har legeerklæring, men ikke avsluttes før bindingstiden er over. Jeg tilbydde meg å betale mellomlegget fra 6 - 12 mnds medlemskap (350 kr) for å få sagt opp medlemskapet, men dette var ikke mulig.

Har jeg noen rettigheter her? Det vil være kjedelig å måtte betale 6 x 450 kr = 2700kr for et gymmedlemskap jeg ikke får brukt i det hele tatt.

Setter pris på all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Med mindre det står noe i avtalen du har signert eller noe på gymmets hjemmesider som avviker fra det normale - at man er bundet av den avtalen man har inngått - tror jeg det ser dårlig ut. At de går med på å fryse medlemskapet så lenge du har legeerklæring er faktisk å strekke seg lenger enn hva jeg har hørt om andre steder. Beste løsning for deg blir nok å få legeerklæring så lenge du kan, og deretter benytte deg av treningssenterets andre tilbud for å ikke kaste pengene ut av vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...