Gå til innhold

D-vitamin ampull vs daglig tilskudd


Chiringla

Anbefalte innlegg

Hei, noen som har erfaring med bruk av d-vitamin ampull? Har underskudd på d-vitamin og den franske legen min ba meg ta en d-vitamin ampull på 100 000 U.I. en gang også skulle nivået kommet opp til normalen igjen. Normal daglig behov er på 400 U.I. I Norge har jeg før tatt 800 U.I et halvt år for å komme opp på normalt nivå igjen.

Er det sånn at kroppen klarer å utnytte all denne d-vitaminen som kommer gjennom ampullen like godt som når man tar tabletter daglig ila et halvt år?

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hvorfor ikke bare gjøre som legen foreskriver? Så kjører dere en ny test.

Jo, det har jeg gjort, men er bare nysgjerrig og syntes det er spennende hvordan kroppen fungerer. Høres liksom litt absurd ut for meg at du kan gi kroppen 250*daglig dose én gang og at den klarer å ta opp nok til å få kroppen å rett kjør igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...