Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 20 år, 190cm høy og veier ca. 85kg (har ikke veid meg på en stund)

Siden det snart er sommer har jeg lyst til å gå ned i fettprosent. Føler jeg har litt for mye fett på kroppen, og lurer derfor på hvordan jeg skal trene og spise for å gå ned i fettprosent samtidig som jeg vil bevare muskelmasse.

Akkurat nå trener jeg 4-5 ganger i uka, med et treningsprogram jeg har tatt fra fitnessbloggen et sted, men lagt til litt øvelser osv selv, sånn ser det ut:

Mandag & torsdag Bryst, triceps og skuldre.

Da blir det ca 3 øvelser på hver muskel

Tirsdag & fredag Rygg og biceps, 4-5 øvelser på rygg og et par biceps øvelser.

Søndag er det legday, da blir det mye squatting og utfall.

det blir også et par mage/kjernemuskelatur øvelser som planken, ab wheel på slutten av hver økt.

trener mye flerleddsøvelser, 5x5 benkpress med 100kg, knebøy 5x5 med 100kg og markløft

5x5med 130kg

Jeg prøver som regel å få i meg mest mulig "ren" mat, men jeg har ingen stor oversikt over hvor mye kalorier jeg får i meg hver dag.

Ble litt langt innlegg, men men, takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/33037-ned-i-vekt-og-bevare-muskler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan umulig ha mye fett på kroppen mtp høyde/vekt ;) Nå vet jeg ikke hvor lenge du har trent, men baseløftene dine er ikke så aller verst! Tipper du har bedre av å legge på deg litt muskelmasse og spise i litt overskudd :) Det er bare mine tanker, men tipper det er flere som har det i tankene :)

Øk protein, fett inntaket og spis mindre carbs. Legg deg i et underskudd og tren styrke som alltid. mister du styrke så spis litt mer og ta det sakte men sikker. det er hvertfall det jeg har gjort(y) tok også inbody 720test før eg begynte deff og mista 400gram muskle og 4,1kg fett på 3 1/2mnd. så det kan vær en greit og teste hva kroppen består av :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...