Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har funnet ut at jeg trenger et mål med treningen og jeg og ei venninne har derfor bestemt oss for å springe halvmaraton til høsten (september).

Formen nå er helt ok, springer litt over 11 km på 1 time (på tredemølle vel og merke, sikkert litt saktere ute). Er stor fan av intervaller, 4x4 og 45/15. Målet er uansett å klare halvmaraton på 1:45 og da må formen bedres betraktelig.

I første omgang tenkte jeg 3 utholdenhetsøkter og kanskje 2 styrkeøkter, og så øke med 1 ekstra kondisøkt etterhvert. Kommer også til å trene 1-2 ganger (stort sett 1) økt med futsal i uken.

Hvordan vil dere anbefale å legge opp treningen? Hvilke typer kondisøkter og hvor mange? Hvilken type styrketrening?

Setter stor pris på svar (y)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32978-halvmaraton/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke komplisert det for mye. Hva med en slik fordeling? : 1 del intervall 4x4, 1 del rolig langtur, 1 del fritt valg. Enten korte/lange intervaller, fartslek, rolig økt eller kort men hurtig økt (f.eks ville jeg valgt en rolig økt om du også hadde futsal kort tid før/etter)

Styrketrening: Konsentrer deg om baseøvelser: Knebøy, markløft, pullups og benkpress, samt noen coreøvelser som planke etc, men ikke la dette få fokus :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32978-halvmaraton/#findComment-1121489
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...