Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker innspill på antall reps og serier pr muskelgruppe.

Trener stort sett 4 sett, to lette ( 2x10-12 ) og to tunge ( 2x6-8 )

Kjører gjerne 2-3 forskjellige på hver muskelgruppe. Eks.benk, pec-dec og brystpress.

Hva er optimalt for bygging?

Fortsetter under...

Skrevet

For meg har det funka bra og variere en del. Kjører noen uker på 10-15 reps, noen uker på 6-10 reps og noen uker på 3-5 reps.

I de store øvelsene kjører jeg alt fra 3-10 reps, men jeg varierer her også. Hva som er det optimale vet jeg ikke, men det funker ganske bra. :)

Skrevet
Det optimale for bygging er å spise nok, men du kan gjerne kjøre 6-8 reps på de store øvelsene, som benk, mark, bøy osv,og kjøre 10-12 reps på de mindre øvelsene som pecdec, nedtrekk, biceps osv :)

Ja det er omtrent sånn jeg kjører, med noen unntak nå og da:)

Takk for innspill:thumbsup:

Skrevet
For meg har det funka bra og variere en del. Kjører noen uker på 10-15 reps, noen uker på 6-10 reps og noen uker på 3-5 reps.

I de store øvelsene kjører jeg alt fra 3-10 reps, men jeg varierer her også. Hva som er det optimale vet jeg ikke, men det funker ganske bra. :)

Ja tror at jeg må bli flinkere til å variere litt, men det er lett å "låse" seg inn i rutiner har jeg finni ut:cool:

Prøver også kjøre dropset på de mindre øvelsene også :thumbsup:

Annonse

Skrevet
Det er en tydelig korrelasjon mellom styrke og muskelvekst (muskler er det viktigste for styrken).

Alle repsfaser har sin effekt, spesielt om man kombinerer de sammen.

4-6, 6-8, 9-12, 12-15.. start høyt og gå ned, uke for uke. Da blir du stor og sterk :)

Akkurat. Da får vi prøve litt :)

Kjører du tyngre og tyngre når antall reps reduseres?

Takk for svar :thumbsup:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...