Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Temmelig ny på bloggen og forumet her sånn. Har prøvd å finne lignende post, men velger å poste en egen.

Er en kar på 23 år, som ønsker å bli kvitt magefettet. For et par måneder siden var jeg ferdig med ønsket vektnedgang og har gått ned fra 130 kg til 88 kg og jeg er 186 høy. Jeg har fortsatt en del valpefett rundt magen, noe jeg ønsker å få vekk innen sommeren er kommet.

Jeg spiser 2000-2400 kcal om dagen, trener styrke og kondisjon 3-4 (kjører 60-90 minutter treningsøkter) ganger om uken - i tillegg til at jeg har to relativt aktive jobber (jobber på eldrehjem hvor det blir mye gåing og litt tunge løft i tillegg til at jeg er svømmeinstruktør 2 dager i uken). Jeg kjører ved siden av dette at jeg har 1 dag i uken der jeg kan spise hva jeg vil, innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig. Jeg har allikevel opplevd at midjeomkretsen så og si har stått på stedet vil. Eneste forskjellen jeg gjerne merker er etter en sjelden gang ute på byen, har vært noe mindre rundt midjen derpå - men dette skyldes vel dehydrering av drikkingen. Nå skal det sies at jeg svært sjeldent drikker noe form for alkohol heller.

Er det noen som har noen tips eller råd for hva jeg eventuelt kunne gjort på en annen måte? Si ifra hvis det er for lite informasjon å gå på.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32857-kroppsammensetning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen!

Hvis jeg var deg, ville jeg begynt å øke matinntaket gradvis. Med din høyde, alder, vekt og aktivitetsnivå så vil du ha godt av å få opp kcal-inntaket ditt. Dette vil du kunne gjøre uten å legge på deg om du tar det gradvis nok. Du vil også faktisk kunne oppleve at midjen reduseres under prosessen.

Når det er sagt så er det dessverre slik at magefettet er det siste som slipper hos hannkjønnet, på samme måte som at vi jenter mister fettet på rumpe/lår til slutt, og dette kan være vanskelig å få til.

Så, legg til 50-100 kcal pr dag i en uke og følg med på vekt og midjemål. Står det stille, så kan du igjen legge til 50-100 kcal per dag i en uke. Slik fortsetter du til vekten begynner å gå oppover. Når ting begynner å gå opp så kan du vurdere å kutte litt igjen i kcal for å stimulere fettforbrenning.

Denne metoden kalles revers diett og gjør at kroppen rett og slett tilpasser seg mer mat uten å legge på seg fett. Da kan du også redusere fettprosenten på flere kcal enn tidligere. Anbefales! (y)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32857-kroppsammensetning/#findComment-1116572
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...