Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg begynte å jogge for ca en måned siden, 2-3 ganger i uken. Det har gått veldig fint, men i det siste har jeg begynt å få vondt i kneet når jeg jogger, ikke så vondt at jeg ikke klarer å jogge - men irriterende. Vondten sitter på fremsiden av kneet, ganske langt ned - ca der kneet "slutter". Jeg har jogget som regel på asfalt/ strødd is, men har hørt det ikke er så farlig om man ikke veier så mye. Har dessuten gode sko med bra demping.. Tenkte ikke såå mye over det før i går, når jeg skulle løpe ende over veien på vei hjem, og fikk veldig vondt i knærne den lille distansen! Noen som har noen råd/tips??

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32811-vondt-i-kneet-under-og-etter-jogging/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å få noe konkret bilde av problemet ditt når du er såpass vag i beskrivelsen, men smerter i patellasenen kan i min erfaring indikere et fremoverdratt leggbein. Dette kan irritere patellasenen ned mot tibiafestet. Å strekke quadriceps (fremside lår) og styrke bakside kan potensielt være en strategi for å få dratt leggbeinet tilbake i korrekt posisjon. Dette forutsatt at jeg har rett i min antakelse.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...