kl99 Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Tenkte bare å oppdatere deg, ved tanken på at du som overtalte meg til fysioterapaut. Og jammen var det et godt råd! Det viser seg å ikke være skuldrene som er problemet, men totalt fraværende muskulatur mellom skulderbladene og under skulderbladene (husker dessverre ikke spesifikt navnene på musklene). Konsekvent overkompanserer jeg helt vannvittig, spesielt med trapeziusmusklene. Jeg er kjempestiv i øvre del av rygg i tillegg, og spenner hals og nakke. Musklene er så svake rundt skulderbladene at jeg ikke er sterk nok til holde på på plass når jeg utfører øvelser. Fått en hel masse slyngeøvelser nå som jeg må ta 2-3 ganger i uken for å prøve å aktivere disse musklene. Og jeg føler muskler jeg aldri har kjent før. Rar følelse. Forhåpentligvis, når jeg får bedre kontakt, så vil jeg ha en sinnsyk progresjon i push ups, pull ups og tilsvarende ryggdominante øvelser. Uansett ønsker jeg å takke masse for hjelpen! Og Kristoball , Apexklinikken er dyktige. Takk for tips. Superbra at dere fant ut av det!!! :-) Alltid best å oppsøke hands-on undersøkelse. At skuldrene (dvs lokal stabilitet) ikke overhodet er involvert det gjenstår å se, men skulderbladene er nødt for å bevege seg riktig for at skulderleddet kan artikulere normalt. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32775-smerte-i-kjernen-av-skulderen/page/2/#findComment-1135705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friera Skrevet 21. april 2015 Forfatter Del Skrevet 21. april 2015 Superbra at dere fant ut av det!!! Alltid best å oppsøke hands-on undersøkelse. At skuldrene (dvs lokal stabilitet) ikke overhodet er involvert det gjenstår å se, men skulderbladene er nødt for å bevege seg riktig for at skulderleddet kan artikulere normalt. Det gjenstår å se ja! Uansett så jobber jeg aktivt med problemet, så dukker kanskje annen problematikk opp når jeg først har fått taket på det ene problemet kl99 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32775-smerte-i-kjernen-av-skulderen/page/2/#findComment-1135809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.