Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har "plutselig" begynt å få vondt i venstre brachi - ting når jeg gjør hang ups, noe som selvfølgelig er veldig irriterende.

Liten forskjell om jeg går med bredt eller smalt grep. Jeg går ut ifra at brachi tingen ikke henger helt med lenger, og trenger litt ekstra oppmerksomhet.

Tar gjerne imot tips til støtteøvelser eller "triks" godtfolket har brukt for å kvitte seg med irritable brachi..ting. :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Jepp.. kjenner ingenting ved supinert grep. Nederste bilde viser forøvrig nokså spot on hvor smerten kommer.

Forslag til forebyggende / støtteøvelser?

Skrevet

Pron teres release

Styrke pron, sup og håndledd ekstensor:

(jeg pleier å brukte en kettlebell til dette. snur KB til andre siden når jeg skal bytte mellom sup/pron)

(husk å heve håndleddet rett. det skal ikke forhøyes skjevt)

Pronator teres består av to hoder, viktig å få med begge. Krever litt trening!

Tingling-in-hands-and-arms.jpg

Annonse

Skrevet

Allright! Mange takk, skal teste ut øvelsene i morgen tenker jeg.

Hva tenker du om vekt? Jeg ser for meg å kjøre med en vekt som gir en passe "burn" på 15 rep, altså langt i fra maks, men heller ikke fjærlett om du skjønner.

Skrevet

Dette er ikke en muskelgruppe som man skal kjenne 'burn' i.

Fokus på å bli sterkere, perfekt teknikk og aldri burn.

Pass på at albuen ikke går ut til siden, men at den holdes inntil kroppen og at armen er vertikal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...