Gå til innhold

PT-utdannelse.Ingen gym å jobbe i


LiMaHa

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ett brennende ønske om å utdanne meg som PT. Men her jeg bor (bor her med to barn å eier hus, kan ikke flytte pr dags dato) er det et lite treningssenter som er ubetjent. Både vi som er brukere å de som eier det syns det er leit at man ikke har veiledere, feks pt. De har ikke råd. Men det jeg lurte på er, kan man være privat PT, uten å være ansatt under ett treningssenter, men likevell bruke treningssenteret? Vet jeg må legge fram dette for de som eier gymmen. Men ble litt nysgjerrig om det finnes andre slike praksiser. Jeg vet at det er flere som ønsker PT her og har allerde en del som spør om programmer, omvisning av apparater +++ Å så vidt jeg vet så er det heller ingen her jeg bor som har PT utdannelse, så ser litt på det som en mulighet til å bedre jobbmuligheten også.

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar :) Var veldig spent her. Har ingen erfaring fra dette med PT å treningssenter. Å med så stor lyst til å ta denne utdannelsen så var jeg litt redd her for at det ikke var mulig å gjennomføre når ett treningssenter ikke har økonomi til å ansette PT, hvert fall ikke som det er pr dags dato. Da får jeg leke videre med disse tankene/drømmen ;) Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Var veldig spent her. Har ingen erfaring fra dette med PT å treningssenter. Å med så stor lyst til å ta denne utdannelsen så var jeg litt redd her for at det ikke var mulig å gjennomføre når ett treningssenter ikke har økonomi til å ansette PT, hvert fall ikke som det er pr dags dato. Da får jeg leke videre med disse tankene/drømmen ;) Takk igjen.

Det er det som gir best avkastning, å drive selv. Moms behøver du ikke tenke på, det er kun skatt på dette. Mange PT`r har et lite kontor på sentrene, der de betaler leie for kontoret, og trener sine kunder på senteret. Alt ledelsen krever, i tillegg til leien, er at kunden må være/bli medlem på sentret. Ellers kan du tilby Home tjenester, at du drar hjem til folk å trener dem hjemme. Trengs mot å kunnskap, men fullt mulig det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du starter ville jeg tenkt litt over hvor stort marked det er for PT-tjenester hos deg. Hvorfor har ikke gymmet råd til å ha en egen PT? mest sannsynlig fordi forventet inntekt på PT-tjenester er lavere enn lønnen til PT. Du kan jo spørre deg selv om du er enig i deres vurdering, og om du er villig til å ta den risikoen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du starter ville jeg tenkt litt over hvor stort marked det er for PT-tjenester hos deg. Hvorfor har ikke gymmet råd til å ha en egen PT? mest sannsynlig fordi forventet inntekt på PT-tjenester er lavere enn lønnen til PT. Du kan jo spørre deg selv om du er enig i deres vurdering, og om du er villig til å ta den risikoen selv.

Å selge PT handler i hovedsak om å være en god selger, i førsteomgang. Er du i tillegg en god PT, vil salget etter en stund gå av seg selv, da på grunn av ryktet og medlemmers snakkis. Kan du selg sand i Sahara, kan du også selge PT på små plasser. Det betyr å gi folk en følelse av et behov som du - heldigvis for dem - kan dekke...Til å begynne med brukte jeg gjerne 3-4 veiledingstimer på å selge PT, og å snakke, snakke, snakke. Nå bruker jeg 15 minutter. Det handler om å knekke en kode..PT er lurt, det er billig, og det er kult og morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å selge PT handler i hovedsak om å være en god selger, i førsteomgang. Er du i tillegg en god PT, vil salget etter en stund gå av seg selv, da på grunn av ryktet og medlemmers snakkis. Kan du selg sand i Sahara, kan du også selge PT på små plasser. Det betyr å gi folk en følelse av et behov som du - heldigvis for dem - kan dekke...Til å begynne med brukte jeg gjerne 3-4 veiledingstimer på å selge PT, og å snakke, snakke, snakke. Nå bruker jeg 15 minutter. Det handler om å knekke en kode..PT er lurt, det er billig, og det er kult og morro.

Ja, jeg sier ikke at det ikke går, men at der er verdt å tenke på disse tingene og ikke bare det rent praktiske.

Finn ut hvor mange PT-timer du må selge i måneden for å overleve, og vurder hvor realistisk det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg sier ikke at det ikke går, men at der er verdt å tenke på disse tingene og ikke bare det rent praktiske.

Finn ut hvor mange PT-timer du må selge i måneden for å overleve, og vurder hvor realistisk det er.

En selvfølge! Har et gym 100 medlemmer, og du MÅ selge 30 for å overleve...da må en selge godt. Det går, men en må være så dreven i faget at...Selger man til 20 % av medlemmene som noen gjør, da bør en være godt fornøyd. VELDIG godt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...