Gå til innhold

Byggemat


tynningen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som har tips til hva man kan spise mens man bygger ? å da tenker jeg ikke på mat som gjør deg feit å pløsete :p

Hva er det perfekte måltidet etter trening ?

All mat kan gjøre deg feit og pølsete...

Spis mat slik at du får i deg rette mengder protein, karbohydrat og fett. Nok vitaminer, mineraler og omega 3 er også viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All mat kan gjøre deg feit og pølsete...

Spis mat slik at du får i deg rette mengder protein, karbohydrat og fett. Nok vitaminer, mineraler og omega 3 er også viktig

Det er jo rimelig selvsagt da, spørsmålet blir vel hvilken mat inneholder alt dette =P

Og hvilken vitaminer og mineraler er det som er viktig å få i seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne listen er langt fra fullverdig, men inneholder kun noen forslag;

Proteiner:

Kylling, karbonadedeig, svin, laks, tunfisk (cottage cheese inneholder også en del protein), egg(-hvitten),skinke

Fett:

Laks, avocado, melk, nøtter, egg (-plommen), olje

Karbohydrater:

- Havregryn, Grønnsaker, frukt, ris, potet, rosiner

Dette er stort sett hva jeg spiser for å få dekket behovet for P, F og K. Skal du bygge, bør du få i deg litt protein og raske karbohydrater (feks frukt) rett etter trening, og et større måltid som inneholder P, F, K i løpet av de første timene etter trening. Jeg bruker å ha mitt største måltid en stund etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...