Totlione Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Jeg er en kvinne på 40. Har trent med alt mulig fra 20 års alder ( aerobic, styrke, løping, sykling, ski osv.). Det siste 1 1/2 år med crossfit. Har alltid vært slank. Etter at jeg startet med crossfit har jeg lagt på meg rundt 10 (!) kg. Tidligere lå jeg på rundt 65-68 Kg, nå ligger den på 75-78, jeg er 1.75 cm høy. Kosten er sunn, med hovedvekt på fisk og grønnsaker, egg, kylling, youghurt, havregrøt. Tar ingen kosttilskudd da jeg aldri er syk og føler meg i god form. Er det "normalt" og legge på seg så mye? Jeg bruker klær som jeg tidligere har brukt på lavere vekt og føler meg ikke tykk, kanskje litt massiv. Har blitt større over hofter og rygg, magen er som før. Da jeg har flyttet og ikke har et crossfitsenter i nærheten, benytter jeg meg av en stor park som har " militærløyper" dvs, hvor jeg kjører " toes to bar, pushups, bulgarske utfall, diverse magetrening, triceps, spensthopp. Jeg løper mellom hver øvelse. Har også noen vekter hjemme som jeg kjører litt standard overkropp øvelser med. Jeg har nå gjort dette ca 3-4 ganger per uke i 2 mnd og vekten har foreløpig ikke gått ned. Jeg vil gjerne opprettholde kroppsvekt og muskler siden dette er viktig når jeg etterhvert blir eldre, jeg lurer på om løping vil gjøre at jeg blir for tynn? Hvor mye løping skal til? Hva med sprint-trening, er det bedre? Vil opplegget mitt ovenfor kunne opprettholde formen? Vil være takknemlig for noen synspunkter rundt dette. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32497-styrketrening-utholdenhet-kost-og-vekt%C3%B8kning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHoel Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Ikke rart du veier mer nå etter at du begynte med styrkerelatert trening over kondisjonstrening. Tyngre kroppsvekt betyr ikke nødvendigvis at en blir så mye større, noe som derfor gjør at du fortsatt passer de samme klærne. Mer muskler og mindre fett = samme størrelse. Om du starter å løpe så vil du ikke gå ned i vekt med mindre du skaper et energiunderskudd. Da er det bare å spise litt mer igjen for å dekke forbruket fra løpingen. Om du velger langdistanse eller sprint kommer an på hva målet er og hvilke preferanser du har. Sprint vil nok opprettholde muskelmassen i større grad enn langdistanse om du skulle falle i et energiunderskudd. Totlione 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32497-styrketrening-utholdenhet-kost-og-vekt%C3%B8kning/#findComment-1105071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Totlione Skrevet 13. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2015 Tusen takk for svar, jeg ønsker ikke å bli noen maratonløper da de med alderen kan se litt inntørket ut, heller opprettholde muskelmasse og kroppsstørrelse. Da jeg har en litt i overkant svai rygg, har jeg litt problemer med squats som er veldig tunge, det føles som ryggen blir komprimert. Dette til tross for meget kompetente trenere som hele tiden terpet og passet på teknikken. Jeg må rett og slett finne andre måter å belaste kjernemuskulaturen på enn å bruke tunge vekter på nakken. Derfor tenkte jeg at lett jogging kombinert med sprint trening og utførelse av forskjellige styrkeøvelser i militærlypa vil være nok til å holde formen. Når jeg gjør en øvelse, gjør jeg repetisjoner helt til jeg ikke klarer flere, og muskelaturen kjennes "oppblåst" men det blir jo kanskje ikke tungt nok. Skal hvertfall sørge for spise nok som du sier :-) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32497-styrketrening-utholdenhet-kost-og-vekt%C3%B8kning/#findComment-1105074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.