Gå til innhold

Bestilling fra ebay


Oddfuture

Anbefalte innlegg

Hei, tenker å bestille fra ebay i nærmeste fremtid. Skal da bestille Animal Pak, Animal M-Stak og Bio-Grow. Dette kommer på totalt 85 pund, ekskludert frakt. Må jeg da regne med mva på 25%? Evt andre beløp? Har en kompis som bestilte fra en annen britisk side, som fikk ettersendt toll flere uker senere, bruker dette å skje fra ebay?

Har tidligere bestilt fra ebay, hvor jeg har kjøpt kosttilskudd for over 200 kr, uten å måtte betale andre beløp. Dog har ikke disse kostet over 500 kr. Lurte derfor på om noen har erfaringer "storkjøp" fra ebay. Kan varen fortolles, slik at jeg ikke får den?

Håper dere kan svare på noen av spørsmålene hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kommer jo ann på hvem du kjøper det fra. Ebay er ikke en nett butikk, men en side der personer/bedrifter legger ut sine produkter. Mange av selgerne på ebay merker pakken som gave eller under 200kr om du spør om det.

Om de gjør det er det ingen garanti for at tollen/posten ikke spør om å få en kvitering før de sender pakken videre.

Flere av produktene på ebay om dagen kan du betale norsk fortolling på forhånd, så alt ditt er på det tørre i forhold til tollvesenet. Om det funker på de produktene du never vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at Animal Pak ble ulovlig i Norge grunnet blant annet for høy dose vitamin A. Både M-stak og Bio-gro vil jeg tro også er i gråsonen for hva som er tillatt av kosttilskudd i Norge.

Det går kanskje an å fyre av en mail til tollvesenet og spørre? Kjipt å betale 85 pund for noe du aldri får ;)

Edit: Fant denne tråden fra 2012. Kanskje det kan være interessant?

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/animal-line-produktene.10125/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett lov å innføre til personlig bruk (gjelder det meste untatt doping o.l. selvfølgelig). Bestill det fra iherb heller og send forespørsel om de kan merke med "gift". Hvis du bestiller for under 200 kr er ikke dette ett problem uansett. Hvis du skal ha mange forskjellige ting så bestiller du bare 1 og 1 for å hindre at det kommer over 200. Enklere blir det ikke, og kosttilskudd er normalt null problwm og innføre til Norge så lenge det kommer fra et land i EU/Europa og bare i mindre bestillinger til personlig bruk som sagt tidligere. Mener det er noe slikt som mellom 2-3 mnd forbruk du kan innføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...