Gå til innhold

Hva bør jeg velge?


Helge Mehammer

Anbefalte innlegg

Eg går på toppidrettskole og trener 9-10 ganger i uka, mest fotball men og styrke.

Eg har lurt på å kjøpe meg proteinpulver for og bli større og sterker fortere, og så tenkte eg på å kjøpe noe pulver som hjalp meg med restitusjonen, ettersom jeg sliter med slitne ben, selv om jeg legger meg tidlig.

Noen som har forslag til hva jeg bør kjøpe og hvor ofte jeg bør ta dette kosttilskuddet? setter pris på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du sliter med restutisjon bør du heller se over treningsoppsettet ditt og sørge for nok restutisjon og hvile slik. Ellers med såppas mange treninger bør du virkelig hive innpå med mat. Karbohydrater og proteiner bør det være fokus på.

Da er det beste sakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sliter med restutisjon bør du heller se over treningsoppsettet ditt og sørge for nok restutisjon og hvile slik. Ellers med såppas mange treninger bør du virkelig hive innpå med mat. Karbohydrater og proteiner bør det være fokus på.

Ikke undervurder fett - i restitusjonsøyemed er fett hakket mer essensielt enn karbohydrater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke undervurder fett - i restitusjonsøyemed er fett hakket mer essensielt enn karbohydrater

Når han trener såppas mye, og derfor må spise så mye som han må, så er det som regel enkelt å nå sitt behov for fett. Det kommer ganske av seg selv om det blir spist variert i de mengdene trådstarter må(ihvertfall BØR) ha. Helt klart meget viktig, men det er som regel ikke noe problem med mindre man spiser kun ris og kyllingfilet å få i seg nok av ^^

Når trådstarter også har oppmot 10 økter i uka, regner jeg med det er ofte 2 økter om dagen, så da er karbohydrater noe som bør være fokus på disse dagene for å prestere så optimalt som mulig begge øktene. Derfor jeg fokuserte på det.

Men ja, ikke glem fettet om du vet du spiser lite av det. Det er absolutt viktig for hormonene som igjen bidrar veldig i restutisjonsfasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...