Gå til innhold

Lårcurl og smerter bakside lår


Gjest

Anbefalte innlegg

Har merket at jeg får vondt på bakside kne (ca. 10-20 cm oppover mot innsiden) etter å hatt tatt lårcurl og knestrekk. Hva skyldes smerten? Er det fordi det re en relativt ny øvelse for meg (3. uka), fordi jeg gjør den feil eller fordi jeg spenner meg? Hva skal jeg gjøre for å unngå smerten? Kjenner det spesielt godt et par dager etterpå og om jeg forsøker å legge bena i kors fremfor meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du vise nøyaktig hvor smerten er, hva slags smerte det er (brennende, sviende, strålende, lynende, stikkende, bankende osv), og hvilken del av øvelsen (altså grad av fleksjon i kneet) som du kjenner det mest?

Har du prøvd å kutte en av øvelsene for å finne ut hvem av dem som fører til smertene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å finne bilder for å kunne oppgi sene/muskelnavn eller "peke", men finner ingen "gode". Men kjenner at det starter ca i selve leddet, bak kneet (ikke frempå eller i kneskåla), og strekker seg en ti-femten cm oppover samtidig som det svinger innover mot innsiden av låret. Den er ikke stikkende eller bankende, ei heller sviende. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal beskrive den, men den er presis (på senens/muskelen, flyter ikke utover) og øker positivt med hvor mye jeg bøyer beinet, f.eks. når jeg legger bena i kors fremfor meg eller tar lårcurl. Ved lårcurl kjenner jeg det spesielt i starten av bevegelsen (når bena er nesten utstrakt) og i begynnelsen av bevegelsen.

Har tenkt til å gå over til utfall og se om det hjelper, men er meget sikker på at det skyldes lårcurlen da det er der jeg kjenner det mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...