Gå til innhold

Styrkeprogram +fettforbrenning?

Anbefalte innlegg

For tiden trener jeg 5 dagers styrke program som i 5-splitt, men i tillegg vil eg gå ned i fettprosent og i cm rundt midjen, men veit ikkje heilt kossen eg skal klare det når eg vil holde på mitt 5 dagers splitt program. Går det ann å han e HIIT-cardio workout før 2-3 av disse øktene eller blir det for mye trening?

Tips til gode fettforbrenningsmetoder tas imot med et stort smil :) hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32147-styrkeprogram-fettforbrenning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jo hatt ganske ålreit fremgang i styrke/kroppskomposisjon det siste, om jeg husker riktig(?)

Vil du gå ned i vekt/fettprosent, er det to "hovedmåter" dette kan gjøres på.

1; du kan øke den daglige aktiviteten din.

2:,du kan redusere /endre næringsinntaket ditt.

Av disse to, er kanskje den siste det som er enklest å gjøre noe med, men det som vil gi best effekt er å bruke begge to. Du kan ikke trene av deg et dårlig kosthold.

Jeg vet ikke hva slags treningsprogram du følger eller hvor egnet det er til deg i din situasjon nå, så jeg ville heller anbefale deg å øke hverdagsaktiviteten utenfor trening, og å se på hva du spiser. Gå av bussen ett stopp før du pleier, ta trappene fremfor heisen, ta en kort gåtur om ettermiddagen, osv. Alt sånt teller.

Skriv ned alt du spiser hver dag i løpet av en uke, og ta en vurdering på hvordan kostholdet ditt er.

De anbefalte retningslinjene er på 1,5-2 gram proteiner per kilo kroppsvekt per dag, 0,7-1g fett per kilo kroppsvekt per dag, og så fyller du på med smarte karbohydratkilder til du ender opp på et inntak som lar deg nå de målene du har satt deg

Det finnes ingen raske løsninger.

Du har jo hatt ganske ålreit fremgang i styrke/kroppskomposisjon det siste, om jeg husker riktig(?)

Vil du gå ned i vekt/fettprosent, er det to "hovedmåter" dette kan gjøres på.

1; du kan øke den daglige aktiviteten din.

2:,du kan redusere /endre næringsinntaket ditt.

Av disse to, er kanskje den siste det som er enklest å gjøre noe med, men det som vil gi best effekt er å bruke begge to. Du kan ikke trene av deg et dårlig kosthold.

Jeg vet ikke hva slags treningsprogram du følger eller hvor egnet det er til deg i din situasjon nå, så jeg ville heller anbefale deg å øke hverdagsaktiviteten utenfor trening, og å se på hva du spiser. Gå av bussen ett stopp før du pleier, ta trappene fremfor heisen, ta en kort gåtur om ettermiddagen, osv. Alt sånt teller.

Skriv ned alt du spiser hver dag i løpet av en uke, og ta en vurdering på hvordan kostholdet ditt er.

De anbefalte retningslinjene er på 1,5-2 gram proteiner per kilo kroppsvekt per dag, 0,7-1g fett per kilo kroppsvekt per dag, og så fyller du på med smarte karbohydratkilder til du ender opp på et inntak som lar deg nå de målene du har satt deg

Det finnes ingen raske løsninger.

jo takk, lenge siden eg har loggført noe, men progresjon i muskler har vert bra, men ikkje i fett.. takk for svar

jo takk, lenge siden eg har loggført noe, men progresjon i muskler har vert bra, men ikkje i fett.. takk for svar

Da er det bare en ting å gjøre.

Det man ikke måler, kan man ikke bruke til stort, så jeg anbefaler deg å skaffe deg loggbok her på forumet og oppdatere jevnlig;)

Hva med å bytte program til et helkropps program eller 2 splitt? så kan du kjøre cardio som du har lyst til på den / de dagene ikke har styrke trening lengre?

Det synst eg blir for lite styrke trening, så det blir nok å sette inn ekstra cardio på dagene eg ikkje trener eller dagen eg trener, var bare redd det ble for mye trening.

Annonse

Til gjengjeld kan det sies at når man trener hele kroppen tre-fire ganger i uken, får man gjennomført mer trening og større belastning totalt sett enn på en høysplitt, selv om antall treningsdager går ned.

Du kan selvfølgelig legge inn HIIT i sammenheng med femsplitten du allerede kjører hvis du føler dette er måten for deg, men det er ikke den eneste måten å gjøre det på.

Man kan få til vel så mye ved å øke hverdagsaktiviteten på et moderat kaloriunderskudd og tung styrketrening.

Det er ihvertfall, for hva det er verdt, jeg gjør for tiden, og jeg er ihvertfall veldig fornøyd med resultatene hittils.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...