Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har prøvd å google å søke her inne litt om dette, men finner ikke akkurat DET jeg lurte på.

Og det er hva trening er bra for innside lår, om det fins trening som påverker dette fettet litt mer? Jeg vet at ikke punktslanking er noe, men det er ikke det jeg spør om. Sånn som intervalltreninger hjelper ekstremt mye på magefettet! Jeg trener både kondis og styrke, jeg merker at magefettet forsvinner så raskt, men så har jeg låra, jeg får ikke fettet bort. Å lurer på om det finst noe sånn trening som hjelper ekstra på det fettet? Jeg har omtrent ikke fett på hoftene eller magen, men så kommer låra:p Jeg er jo ganske sterk og har god kondis i forhold til de andre på min alder (hvertfall på min skole). Slår jo liksom de som spiller fotball og slikt når det gjelder kondis, planke osv. Så vil ikke si jeg er dårlig trent.

Trener kondis sånn 3-4 dager i uken og styrke rundt 2-3 (varier frå uke til uke). Når jeg trener styrke trener jeg sånn knebøy, hip thrust osv. Og kondis går det meste i intervaller egentlig. Kostholdet mitt er egentlig helt OK, er jo 18 så tenker ikke så mye på det, men er ganske sunn fra før da. Prøver å spise proteiner som laks, egg, skyr og generelt kjøtt.

Takker for all svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31944-tips-til-trening-av-l%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det finnes ingen slike øvelser. Fettet bare slipper på forskjellige steder litt avhengig av genetikk. Viss du vil ha mindre fett du rett og slett gå ned over hele kroppen. Det kan være en grei tommelfingerregel at viss vekta di blir lavere enn høyden minus 110, så er det heller mangel på muskelmasse som gjør at du ikke er fornøyd med fysikken. Så en dame på 160 cm bør altså ikke gå under 50 kg, og det er heller ikke noe godt mål å veie 50 kg.

Syns det blir så stygt når magen min blir så liten og tynn, så kommer låra mine :dry: Jeg bruker jo litt kilo på vektene da, men som sagt, alle må starte en plass. På hip thrust tar jeg sann 60-65 kg, mens knebøy har nå akkurat begynt å trene igjen, før klarte jeg 70 kg, nå ligger jeg på rundt 50-60 kg der. Jeg er ikke redd for å få noen muskler på kroppen, men jeg får muskler ganske lett, men jeg ser jo bare stor ut når fettet fortsatt er der når musklene kommer på. Har ikke noe imot å miste mer fra magen heller, trener egentlig mest kondis for å få vekk bollekinna og dobbelhaka :whistle:

Jeg tipper jeg er rundt 1.68 høy eller noe, hva jeg veier har ikke jeg peiling på for vi har faktisk ikke vekt hjemme... men tipper jeg er rundt 60 kg:)

Jeg har liksom den type kroppsform der jeg har lange bein og kort rygg, men jeg hater at bena mine er lange og tykke... Haha så jeg føler liksom ikke at kroppen min har noen symmetri:(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...