vero Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Heisann! Håper noe kan hjelpe... Jeg ønsker å ta tak i egen trening og få trent styrke RIKTIG! Utfordringen ligger i at kunnskapen om øvelser, muskler og sammensetning begrenser min mulighet for å få til et eget program. Jeg har trent i tre mnd på program fra instruktør (med 3*10 på alle øvelser) og før det tre mnd på eget komplett kaotisk "kose-program", men vil nå gjerne gå videre og prøve meg på øvelser som markløft, benkpress, knebøy, chins og omvendt roing -i tillegg til disse som jeg har trent en stund; rygghev, skulderpress og bicep med cable crossovern. Hvordan deler jeg dette bra inn på 3 dager? Jeg tenkte at jeg iallefall fikk 1 dag med overkropp og 1 dag med underkropp -eller blir det bare tull?:sleep: Og mangler jeg noen vesentlige øvelser/har jeg for mye på noen muskelgrupper? Veldig greit om noen kan hjelpe her for jeg får ikke til å lese meg til det riktige her. Jeg ønsker å forsette å gå ned i vekt, bygge litt kropp og øke muskelstyrke -generellt gjøre dette riktig. Jeg trener styrke 2-3 dager i uka nå -samme program hver gang og annen trening (alpint, langrenn, zumba, spinning, 40min tredemølle/sykling, skogsturer) resten av uka -tilsammen 6-7 dager trening. Hovedtyngden min ligger på styrketrening da det har gitt meg gode resultater til nå. :thumbsup: Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3192-hjelp-til-styrkeprogram/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
DukeNukem Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hvis du skal trene 3 dager, kan du trene hele kroppen 3 ganger i uken. En annen mulighet er overkropp en dag, underkropp en dag og så hele kroppen siste dagen. En tredje mulighet kan se slik ut Underkropp= A og overkropp= B, da ser programmet slik ut: Uke 1 A-B-A, uke 2 B-A-B osv, hvis du skjønner. Hvilke øvelser du velger er opp til deg selv, velg øvelser du føler tar best på muskelgruppen du trener. Feks så er det ikke sikkert 2 personer får samme fremgang av de samme øvelsene. Tips til øvelser som jeg liker Underkropp: Knebøy, markløft, Good mornings, Beinpress med en og en fot, utfall og frontknebøy. Overkropp: Benkpress både smal, bred og skrå, chins, stående press med stang, dips og roing både med stang og hantel. Hvordan øvelse utføres kan du se på youtube der er det mange gode videoer til hvordan de skal gjøres korrekt, og hvis du er i humør se noen filmer på hvordan de ikke skal utføres Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3192-hjelp-til-styrkeprogram/#findComment-106171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vero Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 Tusen takk for svar! har tittet på youtube en del nå ja -slett ikke dumt å se på hvordan man ikke skal gjøre det tar gjerne i mot flere tips -og gjerne inndeling av øvelsene?... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/3192-hjelp-til-styrkeprogram/#findComment-106418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.