Tor Olav Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Lest mye om at mann driver mye med kardio så vil styrken og muskel økningen stangnere. jeg er en tungvekter på 127kg og 194 høy, som skulle vært nede ca 27kg, uten og miste styrken og muskel massen jeg har. Tenkt litt på og ha en del kario vær dag, men hva trur dere folkens, spiser fornuftig også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudboy Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Holder du proteininntaket høyt og trener styrke med få reps,så vil ikke styrken gå så mye ned Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Når du har mye å ta av vil også kroppen tåle et større underskudd uten at du mister muskelmasse. Men mye høyitensitetskardio vil gå utover hvor hardt du klarer å trene styrke og dermed også begrense effekten av styrketreningen (samt mye teoretiske greier rundt AMPK signaler og slikt nerdestoff), så du må uansett finne en balansegang. Lavintensitetskardio som gåing gjør imidlertid ingen skade og selv om du ikke forbrenner så fryktelig mye pr time så kan du trygt holde på litt lengre uten å være redd for at det går utover styrken din. Så mitt forslag er 1-2 høyintensitetsøkter, 3-4 styrkeøkter og så mange gåturer i behagelig tempo som du ønsker (gå så fort at du fremdeles kan puste gjennom nesa er en god regel for disse turene). Men er flere veier til rom og folk er også forskjellige, så godt mulig du fint kan tåle mer høyintensitetskardio. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Robert André Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Enig i Oddis ift. 1-2 høyintensitetsøkter, 3-4 styrkeøkter og gåturer i behagelig tempo. Du som er så tung trenger ikke engste deg for nedgang i styrke og muskelmasse. Trener og spiser du bra, så vil du kunne bygge litt muskler og styrke mens du går ned i vekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Olav Skrevet 16. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2012 fåreløbig har jeg jo godt ned 12 cm rund livet og beholdt vekta, men ikke trent noe kardio. økt mye rundt lår, og bryst da. Men får prøve det dere sier, prøver og ha et høyt protinintak, jobber meg oppover mot 400g men kommer liksom ikke over 250g vanskelig, kan jo ta flere shaker, men da begynner man og rape shake og det er et helvete Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.