Gå til innhold

Kcal-underskudd.


Dzg

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en gutt på 25 år som trener aktivt. Har nå bestemt meg for at jeg vil ned noen kg i fett.

Per i dag veier jeg 87 kg og er 180cm høy.

Har scannet meg i en sånn Tanita-scanner, uten at jeg vet hvor nøyaktig den er. Den viste i alle fall at jeg hadde 15% fett på kroppen.

Jeg trener 5-6 økter styrke i uka, og planen er å legge meg i et kcal-underskudd.

Det første jeg tenkte var å ligge på ca 2500kcal per dag, men jeg lurer på om det kanskje er litt høyt?

Målet er ned 7-8kg fett ut mai.

Tar i mot alt av tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanita-vekter er bortkastet til alt annet enn å følge med på fremgang om du måler under nøyaktig samme omstendigheter. På min veier jeg meg på mandag morgen, etter jeg har vært på toalettet (men før jeg vasker hendene, for fukt påvirker resultatet), passer på å ikke tråkke i noe fuktig og tørker av føttene på en ren klut. Da ser jeg fremgangen. Om jeg måler prosenten min, vasker hendene, tar et glass vann og måler på nytt kan jeg lett ha "gåt ned 5%" ;) Så ikke tenk på det som et mål, da trenger du dexa eller fettklype om du kjenner noen som er flink med det.

Hvis du vil ned 0.5kg i uken frem til utgangen av mai kan du legge deg på gjennomsnitt 500kcal mindre om dagen enn det du trenger for å vedlikeholde vekten. Ut fra det du sier tror jeg du vil komme i mål fortere enn det på 2500kcal, men det er litt vanskelig å uttale seg om. Hvis du ikke har noe mot å komme deg i mål fortere kan du sjekke ut PSMF. Da kan du være i mål på under 2 måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så lett kan det sies ;) Maten har vært en del opp og ned, bortsett fra de siste to ukene, så "problemet" mitt er at jeg er ikke helt sikker på hvor mye jeg ligger på per i dag. Jeg vil prøve å beholde mest mulig styrke/masse, så jeg er litt redd for å spise for lite også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så lett kan det sies ;) Maten har vært en del opp og ned, bortsett fra de siste to ukene, så "problemet" mitt er at jeg er ikke helt sikker på hvor mye jeg ligger på per i dag. Jeg vil prøve å beholde mest mulig styrke/masse, så jeg er litt redd for å spise for lite også!

Bruke litt tid på å finne ut hvor mye du trenger for å beholde eqilibrium, og så kutte? ;)

"Failing to plan is planning to fail".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...