Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heihei. Håpet at noen kunne hjelpe meg med et problem jeg har som påvirker helsa mi enormt. Jeg er tidligere håndballspiller, men sluttet pga skader. Hadde hatt schlatter siden jeg skadet menisken min i begynnelsen, og som følge av dette, så klarte jeg ikke være mye i aktivitet. Nå har det gått et år, og jeg har tenkt til å begynne å trene styrke. Det som er problemet for meg er at jeg er et blankt ark. Har ingen muskler å bygge på, og når jeg prøver å trene får jeg intense smerter i knær, ankler og rygg. Dette er ikke bare når jeg trener, om jeg står/går mye en dag får jeg utrolig vondt i ryggen og knær, men jeg klarer heller ikke trene. Jeg har ikke akkurat mye treningserfaring og har prøvd å kontakte lege og fysioterapeut, men får egentlig ikke noe mer kunnskap om dette.

Jeg har prøvd knebøy, men det er helt umulig, med tanke på at schlatteren ikke vil forsvinne uten muskler(ifølge lege) og jeg nesten ikke kan gå etterpå av smerter (og da mener jeg hylende smerter, ikke stølhet).

Jeg har også familiehistorie med fibromyalgia som jeg gjerne vil slippe å overta, og har hørt at fysisk aktivitet fra tidlig alder kan forebygge dette eller i hvertfall gjøre det enklere om jeg evt får det.

Jeg går første året på videregående hvor gym har mye å si. Var fritatt på ungdomsskolen.

Spørsmålet jeg egentlig stiller dere er om noen har erfaring med situasjoner som dette, øvelser for å trene knær som kanskje ikke er like mye belastende som knebøy osv. Hadde vært gull om noen kunne hjelpe meg.

Hilsen vraka jente 16 :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31691-null-muskler-som-f%C3%B8lge-av-skader/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...