Nutrabio Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Jeg har et stort volum på overkropp i forhold til nedre del. Lår er også ganske velutviklet i forhold til bakside.Jeg har plukket ut glutes-øvelsene hvor jeg merker god kontakt med rumpe, men føler jeg gjør det samme hver gang. Føler resultatet etterhvert kommer til å stagnere(?). Mandag – Ben TUNGT 5-10 rep Warm-up: rull og monsterwalk Hip thrust i smiths 3x5-8 Strake markløft (bytt på sumo) 3x5-8 Bulgarsk/crossover utfall (bytt på benk/smiths) 3x5-8 Kickback på leg press eller curl 3x5-8 Tirsdag – Bryst + triceps Benkpress m/hantler/floorpress 16x3 Cablecross 12x3 Benk m/smalt grep 12x3 Triceps pushdown 12x3 Pushups + mageøvelser Velg selv Onsdag – Ben MEDIUM 10-15 Warm-up: Walking lunges annenhver kne under og strekk Glute bridge 3x10-15 Pull-through 3x10-15 Kickbacks 3x10-15 Hip rotation m/strikk 3x10-15 Torsdag – Rygg + skuldre+ biceps Nedtrekk 8-12x4 Foroverbøyd roing 8-12x4 Bicepscurl 8-12x4 Hammercurl 8-12x3-4 Skulderpress/Facepull 8x3 Sidehev 12x3 Fredag – Ben LETT 15-30 Warm-up: sumowalk med strikk Donkey kicks m/manual/kabel/leg curl 3x15-30 Hoftesirkler m/manual 3x15-30 Hyper extension 3x15 Ett-bens glutebridge 3x25 Kickbacks –strake ben, bøyde ben og siden(kabel bak) 3x15-30 Har utelukket squats med vilje. Men er det noen som har noen tilføyinger/tips? Er programmet helt korka, eller er det mulig å gjennomføre med resultat? Mine medløftere på tro jeg har fått hakk i plata.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31317-treningsprogram-bakdel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Dumt spørsmål ; men hvis du allerede føler du er litt overproporsjonal i overkroppen, ville det ikke da kanskje vært lurt å nedjustere mengden treningsmengden med typ 8-12reps,da denne fasen stimulerer langt mer til hypertrofi enn feks sett med 1-5 reps, som jo går mer på maksstyrke? Ellers; hva er tanken bak å ha så mye trening med 15-30 repetisjoner? Har du noen spesifikke mål som krever så høy arbeidstoleranse? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31317-treningsprogram-bakdel/#findComment-1066566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutrabio Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 Dumt spørsmål ; men hvis du allerede føler du er litt overproporsjonal i overkroppen, ville det ikke da kanskje vært lurt å nedjustere mengden treningsmengden med typ 8-12reps,da denne fasen stimulerer langt mer til hypertrofi enn feks sett med 1-5 reps, som jo går mer på maksstyrke? Ellers; hva er tanken bak å ha så mye trening med 15-30 repetisjoner? Har du noen spesifikke mål som krever så høy arbeidstoleranse? For først å svare på antall reps med rygg; jeg tar ikke 8-12 reps med maks - vil ikke da 1-5 reps med maks bygge mer? 15-30 repitisjoner er egentlig bare for å kjøre ut muskelen med optimal kontakt - på disse øvelsene kommer ikke "burnen" før den er rundt 15-20, så jeg skyver den til 30. Er jeg helt på jordet? Skal absolutt ikke skryte på meg kunnskap jeg ikke har.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31317-treningsprogram-bakdel/#findComment-1066652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rodolfo Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 1-5 reps bygger litt, men ikke mye, sammenlignet med 8 - 12 reps. 1 -5 reps med tuunge vekter, går på nervesystemet for å få flest mulige celler til å "fyre av" samtidig. Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31317-treningsprogram-bakdel/#findComment-1066656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Nå er ikke jeg noe særlig til kroppsbygger, det er sikkert mange andre her inne som kan mer enn meg om det, men slik jeg har forstått det, vil trening med få reps gå mer på trening av samspill mellom muskler og nervesystemet, så kroppen bedre klarer å flytte tyngre vekter på en så effektiv måte som mulig, enn trening med 6-8-10-12 repetisjoner, da settet varer lengre og stiller økte krav til muskelens evne til å jobbe over tid. Dette løser kroppen ved å bygge en større muskel med bedre evne til å jobbe over lengre tid. Derfor vil 8-12 bygge mer volum mer effektivt enn 1-5 reps, som jo og vil bygge noe volum, men der vil fokuset på lang vei ligge på å øke maksstyrke. Nå vet jeg ikke hva du trener mot eller hvilket grunnlag du har etc, men selv ser jeg kanskje ikke helt poenget med å gå inn for å tømme muskelen for alt av overskudd, med mindre man kanskje kjører en splitt med fryktelig mange forskjellige deler og bare får trent en muskel en gang i uka. Pump er jo gøy det, men det finnes mer produktive treningsmåter. rudboy 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31317-treningsprogram-bakdel/#findComment-1066661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutrabio Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 1-5 reps bygger litt, men ikke mye, sammenlignet med 8 - 12 reps. 1 -5 reps med tuunge vekter, går på nervesystemet for å få flest mulige celler til å "fyre av" samtidig. Okei, da forstår jeg det bedre. Men, er redd teknikken svikter hvis jeg da gjentatte ganger kjører maksstyrke? Eller tenker jeg for tungt, nå? At jeg tar så tungt teknikken holder? (Eller jobber enda mer på "weak spotsa") Nå er ikke jeg noe særlig til kroppsbygger, det er sikkert mange andre her inne som kan mer enn meg om det, men slik jeg har forstått det, vil trening med få reps gå mer på trening av samspill mellom muskler og nervesystemet, så kroppen bedre klarer å flytte tyngre vekter på en så effektiv måte som mulig, enn trening med 6-8-10-12 repetisjoner, da settet varer lengre og stiller økte krav til muskelens evne til å jobbe over tid. Dette løser kroppen ved å bygge en større muskel med bedre evne til å jobbe over lengre tid. Derfor vil 8-12 bygge mer volum mer effektivt enn 1-5 reps, som jo og vil bygge noe volum, men der vil fokuset på lang vei ligge på å øke maksstyrke. Nå vet jeg ikke hva du trener mot eller hvilket grunnlag du har etc, men selv ser jeg kanskje ikke helt poenget med å gå inn for å tømme muskelen for alt av overskudd, med mindre man kanskje kjører en splitt med fryktelig mange forskjellige deler og bare får trent en muskel en gang i uka. Pump er jo gøy det, men det finnes mer produktive treningsmåter. Virkelig aller tiders med tilbakemeldingene - takk! Når jeg kjører 8-12 (i rumpeøvelser..), så merker jeg sjeldent at jeg har brukt stussen etterpå, i motsetning til høyt antall reps, hvor jeg føler at muskelen er utslitt og at jeg blir støl. Er det fremdeles 8-12-øvelsene som vil bygge best? (selvom jeg da ikke ordentlig kjenner det?) Mulig jeg fremdeles driver på med høyt antall reps rett og slett fordi jeg psykisk føler at det er disse dagene som "gir meg mest"? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31317-treningsprogram-bakdel/#findComment-1066668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 At du baserer treningsøkten på hva du føler, er forsåvidt ganske vanlig. Problemet med det, er at hva man føler ofte er en mindre god indikator på om man faktisk har hatt noe fremgang. Hvis jeg har en dårlig dag, med lite søvn og lite overskudd, skal det langt mindre til før jeg føler meg utslitt og tom for futt og fart og at det svir i muslulaturen , enn om jeg har masse energi innabords. Dvs jeg kan risikere å utsette kroppen for to helt forskjellige runder med belastning, selv om jeg "føler" at de er like. Når det kommer til fremgang, vil jeg heller anbefale å enten måle maksstyrke, eller størrelse. Hvis ræva vokser med 10cm på en måned eller du tar ti kilo mer i glute bridge, så har du hatt fremgang, som kan måles og ikke er avhengig av hvordan du føler deg Rodolfo 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31317-treningsprogram-bakdel/#findComment-1066675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutrabio Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 At du baserer treningsøkten på hva du føler, er forsåvidt ganske vanlig. Problemet med det, er at hva man føler ofte er en mindre god indikator på om man faktisk har hatt noe fremgang. Hvis jeg har en dårlig dag, med lite søvn og lite overskudd, skal det langt mindre til før jeg føler meg utslitt og tom for futt og fart og at det svir i muslulaturen , enn om jeg har masse energi innabords. Dvs jeg kan risikere å utsette kroppen for to helt forskjellige runder med belastning, selv om jeg "føler" at de er like. Når det kommer til fremgang, vil jeg heller anbefale å enten måle maksstyrke, eller størrelse. Hvis ræva vokser med 10cm på en måned eller du tar ti kilo mer i glute bridge, så har du hatt fremgang, som kan måles og ikke er avhengig av hvordan du føler deg Perfekt. Takk for svar:-) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31317-treningsprogram-bakdel/#findComment-1066678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rodolfo Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Når det kommer til tunge løft, så har du rett, du skal løfte så tungt du kan, uten at teknikken svikter Aurelius og Nutrabio 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31317-treningsprogram-bakdel/#findComment-1066699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.