Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere :)

Jeg er en gutt på 21 år. Jeg har alltid vært en aktiv person. I dag veier jeg mellom 60 - 65 kg og er 1,86 m høy.

Jeg søker etter hjelp/råd fordi jeg ønsker å sette opp et nytt treningsprogram med fokus på kjernemuskultaturen.

Jeg er glad i slyngetrening, men har også vært borti de fleste øvelsene på treningssenteret.

Min skadehistorikk er lang med diverse skader. For eksempel har noen rådet meg til å finne alternative øvelser istedenfor knebøy.

Har du et treningsprogram med fokus på kjernemuskulatur som har fungert? Dere som har samme kroppsbygning som meg (høy og tynn), kom gjerne med deres erfaringer :)

Mvh Karl Erik

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31306-nytt-treningsprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På den ene siden vil jo typiske baseøvelser som knebøy og markløft stille krav til kjernemuskulaturen som et ledd i å utføre øvelsene korrekt, fikk du rådet om å droppe disse av fagpersonell?

Ellers er jo Planken, land mines, leg raises, Dragon flags, sånne ab-wheel-utrullingsgreier, samt rygghev gode muligheter for å gi mellomgulvet nok å jobbe med.

Hvorfor har du et behov for å spesifikt trene kjernemuskulaturen?

Joda, god kjernemuskulatur kan være veldig god investering for egen helse, det er jeg enig i. Samtidig er ikke kroppen sterkere enn sitt svakeste ledd, så jeg ville satt av litt tid til å styrketrene resten og:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...