Gå til innhold

Start av senter


Aldara

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor mange kunder sats og de ulike kjedene må ha for å gå i null? ... eller hvor stort geografisk nedslagsfelt de må ha for å vurdere et senter drivverdig?

Senteret jeg bruker har nå "sett seg nødt til" å heve nøkkelkort prisen til nærmere 600,- i måneden. I hodet mitt så er jo det seff utvikling feil vei siden resten av landet tydeligvis går i motsatt retning.

Vurderer å enten starte selv eller litt lobby virksomhet hos kjedene. Mangelen på konkuranse er nå rett og slett jækla irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange kunder de må ha vet jeg ikke. Dette vil uansett ikke si noe om senteret ditt da det her er et spørsmål om penger ut.

Ulike sentere har ulike kostnader når det kommer til renhold, vedlikehold, strøm, ansatte osv. Når en vet utgiftene kan en begynne å regne på inntektene som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kunder de må ha vet jeg ikke. Dette vil uansett ikke si noe om senteret ditt da det her er et spørsmål om penger ut.

Ulike sentere har ulike kostnader når det kommer til renhold, vedlikehold, strøm, ansatte osv. Når en vet utgiftene kan en begynne å regne på inntektene som trengs.

Sats blir vel drevet som et slags franchise? Vet at for mange kiosker, klesbutikker o.l. så er det endel krav iforhold til antall innbyggere i distriktet, eventuelle gjennomfartsårer o.l. som vil være utslagsgivende for om det er råd å starte opp eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats blir vel drevet som et slags franchise? Vet at for mange kiosker, klesbutikker o.l. så er det endel krav iforhold til antall innbyggere i distriktet, eventuelle gjennomfartsårer o.l. som vil være utslagsgivende for om det er råd å starte opp eller ikke.

aha, sånt ment ja. det har jeg ingen anelse på dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...