Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heihei! Jeg har trent styrkeprogrammet for nybegynnere som man finner her på Fitnessbloggen siden februar, med en liten pause nå i sommer. Har kommet tilbake i studier og hverdagsliv og begynt programmet på ny, men ønsker litt andre øvelser til de samme musklene som trenes, og har derfor tenkt litt på å bytte ut noen øvelser med andre. Det som står i parantes er det som opprinnelig er i styrkeprogrammet, og det som er i vanlig skrift = øvelsen jeg ønsker å gjøre. Tjukk skrift = hvor mye jeg løfter i opprinnelig program.

Beinpress/knebøy - helt ok! 70kg/20kg

Benkpress - ok smithmaskin:30, fri:10

Markløft- ok 45kg and increasing

Skulderpress m/manualer (arnoldpress) 10kg

Pullups i maskin (nedtrekk) 45kg

Bicepscurl m/manualer (med ezbar) 12.5kg

Diamond pushups (nedpress) - her tenker jeg å gjøre de annehver gang, for jeg liker nedpressen også, men ønsker å få til disse type pushups. 17.5kg

Er det ok å modifisere programmet til slikt? Jeg ønsker bare nye kjekke øvelser, for å gjøre de samme såå lenge er litt hakk i plata (men elsker resultatene jeg får!) :p Gjerne kom med andre øvelser som også trener samme muskelgruppe som jeg kan teste ut :)

Fortsetter under...

Overraskende at du heller tar assistert pullups enn nedtrekk, men jaja.

Målet er jo uansett å ta pullups :)

Første gang jeg prøvde det, men tenker jeg kan bytte annenhver gang mellom nedtrekk og pullups i maskin?

Helt klart. Poenget mitt var heller at assistert gir en ganske sær løftebane, samt litt sær teknikk... Bruker generelt kroppen ganske annerledes.

Ved nedtrekk kan man fokusere på å få tvunget ryggen aktivt med.

Men man gjør jo det man trives med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...