Gå til innhold

Hjelp til å bestå det fysiske for Heimevernets Fysiske prøver.


Gillman

Anbefalte innlegg

Hei,

Første tråd her (yay)

Men jeg har nå en utfordring for meg sjøl, jeg har nå et år på meg før jeg blir inkalt for opptak til Innsatsstyrken i heimevernet.

Kravene her er 15min på 3000 metern

24 armhevinger

30 Situps

4 kroppshev.

Jeg eier ikke kondis i det hele tatt, for å si det sånn så springer jeg litt over 2km på en 4x4 økt med 3 min gåing og 2 min springing.

jeg tar ingen kroppshev.

Resten ha jeg kontroll på, da jeg har litt styrke i kroppen (200kg markløft og rundt 150kg knebøy har ikke makset knebøy så vet ikke hva som er maksen min der.)

Så da er spørsmålet mitt:

Jeg har nå et år på meg til å komme meg under og over, er det noen tips for meg ?

på 3000 meter hva begynner jeg med hvordan trener jeg for å bygge dette opp ? hvor ofte ?

på kroppshev ?

Tomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Med de vektene i mark og bøy skulle jeg mene at grunnstyrken er på plass, så du kan vel begynne å trene spesifikt på kravene? Uansett er det ikke dumt å trene et fullkroppsprogram.

Når det gjelder kroppshevinger (pull ups / chins) vet jeg at mange anbefaler å trene negative. Jeg har imidlertid god erfaring med å trene nedtrekk med lineær progresjon fram til du nærmer deg egen kroppsvekt, for så å gå over til å trene kroppshevinger. Hva veier du?

Når det gjelder 3000 er det bare å begynne :) Jeg hadde forsøkt med to økter i uka; En økt spesifikt på distansen og en intervalløkt som du allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på 110kg akkurat nå så vekt tap må jeg ha C:\Users\eendal\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.pnger blitt litt feit i det siste da usunn mat og lite kardio har vert en stor del av hverdagen C:\Users\eendal\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.png

Jeg anbefaler fortsatt det samme :)

Jeg ville trent et fullkroppsprogram mandag, onsdag og fredag, hvor du inkluderer nedtrekk/kroppshevinger på to av dagene. Løp/gå 3000-meter tirsdager, og intervaller torsdager. Lørdager hadde jeg gått langtur i skogen med sekk.

Kjør "the frequency method" på armhevinger og sit-ups. Utover dette handler det mest om restitusjon og et fornuftig kosthold. Det kan være greit å trappe opp treningen gradvis, og ikke bare knuse på med alt på en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...