Gå til innhold

Kampsport og styrketrening


Elliot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Erd et spesifikke styrkeøvelser man kan gjøre på et treningsstudio som kan forbedre prestasjon i kampsport? f.eks slagkraft, hurtighet, grep, evnen til å holde seg på beina, etc.

Eksplosiv og tung styrketrening vil gi økt " slagkraft og hurtighet.

Det er ikke så vanskelig å finne styrketrening som går spesifik på en kamsport øvelse.

Bare se og tenk på hvilken type bevegelse det er, hvilke muskler du bruker å lag ett program utifra det.

F.eks jeg har kjørt mye tung og eksplosiv benkpress, militærpress osv og og blitt sterk i det, og du kan banne på at slagkraften min har økt noe hinsides uten at jeg har drevet med direkte slagtrening.

Grep vil jo markløft og alle dra-øvelser være med på å forbedre såfremt du trener tungt og utfordrer deg selv hele tiden. Unngå bruk av reimer så vil grepet bli bedre.

Så for hurtighet, slagkraft og grep vil jeg si god gammeldags tung og eksplosiv styrketrening i de bevegelser du utfører i kampsporten vil være bra! For å holde seg på beina osv må du jo kjøre øvelser som utfordrer deg på nettop dette.

Du kan jo prøve utfall varianter, overhead squats osv for ekstra utfordring på balanse og kjerne muskelatur som er viktig i kampsport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...