Gå til innhold

Fettmåler


Bandea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg satser på jeg har havnet i rett underforum!

Er fettmålerklype en adekvat måte å måle fettprosenten på? Eller er det noen andre måter å sjekke fettprosenten på uten å dra til "undersøkelse"?

Det er hovedsakelig tre måter å måle fett på:

DEXA (Dual X-ray Asbsorbometry eller noe slik): Lite sannsynlig at du får tatt dette, men får du det er det den beste måten

Fettklype: Her finnes det forskjellige formler og målesteder, men med konsistent måling er det det beste alternativet for folk flest

BIA (Bio-impedans): Verdiløst for folk flest. Dette er den typen du holder i hendene eller som på annen måte sender strøm gjennom kroppen din. De kan være en grei rettledning, men de vil ikke være nøyaktig. Trikset er å måle under samme omstendigheter, f.eks. på mandags morgen etter en god natts søvn etter du har vært på do, men før du vasker hendene. Det er viktig å ikke vaske hendene eller ha full blære (eller ha mer fuktighet på huden enn vanlig), for da blir ting helt feil med en gang.

Så...fettklype! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hovedsakelig tre måter å måle fett på:

DEXA (Dual X-ray Asbsorbometry eller noe slik): Lite sannsynlig at du får tatt dette, men får du det er det den beste måten

Fettklype: Her finnes det forskjellige formler og målesteder, men med konsistent måling er det det beste alternativet for folk flest

BIA (Bio-impedans): Verdiløst for folk flest. Dette er den typen du holder i hendene eller som på annen måte sender strøm gjennom kroppen din. De kan være en grei rettledning, men de vil ikke være nøyaktig. Trikset er å måle under samme omstendigheter, f.eks. på mandags morgen etter en god natts søvn etter du har vært på do, men før du vasker hendene. Det er viktig å ikke vaske hendene eller ha full blære (eller ha mer fuktighet på huden enn vanlig), for da blir ting helt feil med en gang.

Så...fettklype! ;)

Love it! Thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan man i prinsippet kjøpe et vanlig kaliper hos clas ohlson om man bare skal holde styr på ett område. Jeg har en klype i kjelleren et sted, men siden jeg bare holder øye med folden ved siden av navelen gidder jeg ikke å lete. Kaliperet mitt er i hvert fall 100% nøyaktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...