Gå til innhold

Til alle bakeglade mennesker der ute, trenger hjelp til anbefaling av produkter !


Anbefalte innlegg

Om baksten blir tørr av proteinpulver - stek på 163grader. Lærte det av en blogg jeg leser, og det funker å bake med whey uten dårlig smak/supertørre produkter. Tar lengre tid, men tålmodighet er en dyd.

Er forresten supert å bruke usøtet eplemos for å gjøre baksten mer saftig.

Det må jeg prøve! Når jeg tenker på det så har jeg aldri noensinne opplevd en tørr eplekake.

Et annet tips til saftig bakst er "avokado". Det løfter baksten til en helt annen divisjon, meeen kan ha en smule tendens til å gjøre baksten en smule kompakt. Det kommer selvfølgelig an på balansen med de andre ingrediensene. Det passer perfekt til blant annet brownis og cookies.

Avokado kan gi en del ekstra kalorier, med tanke på dem som vil passe innskuddet , men avokado er 100% sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke forsøkt meg på bakst med vanlig proteinpulver, men kanskje det kan være noe der? Det uansett sikkert forskjell på de ulike, så det kan jo hende du bare var uheldig med merket. Har imidlertid brukt vanlig pulver i pannekaker, der tålte det tilsynelatende varmen godt. Har ellers registrert at proteinpulver fort gjør baksten tørr, så less is more for å si det sånn. Syns også denne her har vært nyttig når jeg har trikset med ulike meltyper, og forsøkt å treffe på mengde væske og egg samtidig:

http://sjelemat.blogspot.no/2013/03/hvordan-konvertere-kokosmelmandelmel.html

Det er helt utrolig hvor mange meltyper det finnes nå fortiden. Jeg er ganske dreven med kokos og mandelmel, siden det er de to typene jeg bruker mest. Nå lages det jo mel av alt som går an å males. Jeg ser blant annet i vanlig dagligvare butikk så begynner det å bli et stort utvalg av ulike meltyper og melblandinger.

Skal sette igang å bli litt skjent med alle disse variantene og deres egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...