Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :) jeg er en 17,5 år gammel gutt som er 1,76 høy og veier 82 kg. jeg er overvektig og ønsker å gjøre noe med det, og det har jeg ønske veldig lenge.

Det jeg gjerne ønsker er om noen der ute kunne hjulpet meg med å lage en liten treningsrutine til meg og en liten "kostholdsplan" der det står 2-4 ting jeg kan spise til frokost, lunch, mellommåltider, middag og kvelds :).

jeg har trent styrke før men det har bare vært av og på så jeg vil ikke si jeg er særlig ærfaren :) kunne sett for meg et program der jeg trente styrke 2-3 ganger i uken og hadde kondisjonstrening minst 1 dag. målet er å gå ned i vekt og samtidig bygge muskler.

vær så snill å hjelp meg noen :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30550-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du finner veldig mye god informasjon i artiklene som ligger ute på bloggen.

Når det kommer til treningsprogram så er f.eks X-press et fint program å begynne med.

Kosthold: Les f.eks denne artikkelen for å få en litt bedre forståelse for kosthold

Generelt:

- 3-5 måltider, alt ettersom hvor sulten og store måltider du spiser

- totalt ca. 150 g proteiner om dagen (fordel det utover måltidene).

- Fett: Bør få i deg ca 80-100 g fett om dagen.

- Karbohydrater: Ris, potet, frukt og grønnsaker

Et kjempenyttig verktøy for å holde et øye med kalorier og protein-/fett-/karbohydratinntak er å bruke f.eks myfitnesspal.com for å logge det du spiser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...