Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ny her inne og kunne tekt meg å få litt tips og hjelp angående å stramme opp å komme tilbake til trivselsvekt. Jeg er ei 22 år gammel jente som har blitt mor for 3 måneder siden. Jeg er 158 cm høy, og veier nå 57,7 (på kvelden). Jeg har akkurat investert i en digital vekt som måler kroppsfett og muskelmasse mm. Ifølge den så har jeg kroppsfett på 27,1!! Bruker str 27 i jeans og har jo relativt store pupper (alltid hatt). Før veide jeg 55 kg og trivdes bra der, er ike sikker på hva min prosent i kroppsfett var da. Men mitt mål nå er å ikke fokusere på vekt men kroppsfettet (om det ikke er det samme da..)

Min dag er sånn ca lik. Frokost 07.30-09.00, en skål med havregryn kokt på vann, en skje med hjemmelaga syltetøy eller syltetøy med mindre sukker, 4 skiver brunost, masse kanel og en smørklatt ELLER en skål med tine naturell yoghurt og Nestle fitness frokostblanding. Lunsj er to brødskiver med variert pålegg ELLER en skål med Tine yoghurt med fitness frokostblanding. Middag er varierende, alt fra wok med kylling/svinestrimler, taco, pizza, ovnsbakt laks, kjøttkaker, hjemmelaget grateng eller gryte. Spiser lite av ris, pasta og potet generelt, og lager omtrent all mat fra bunnen av utenom indisk og taco. Tar gjerne en liten dessert etter mat(vannmelon, jordbær med fløte, saftis, kesam med bær) Kveldsmat blir enten to brødskiver eller enda en skål med tine yoghurt naturell og frokostblanding Fitness. Spiser også ett mellommåltid mellom lunsj og middag med enten noe bær, en frukt og iblandt en ispinne eller noen biter 70% eller 86% sjokolade ( amming gir meg sånn ekstremt søtbehov..). I helga er jeg flink til å spise noe søtt hver dag (fre-lør-søn). Drikker sjeldent melk, juice og brus. Bare borte hos folk om så. Trening blir hjemme siden jeg ikke har råd til å ha et abonement på noe studio. Da trener jeg styrke hjemme ca 2-3 ganger i uka, så mange rep jeg klarer på 30 sek ELLER 20-30 rep også 50 høye kneløft også 20-30 rep og 50 høye kneløft osv.. Svetter iallefall og får høy puls av det! Triller turer 2-3 dager i uken på ca 1-2 timer. Når jeg er tilbake på jobb så jobber jeg med psykisk utviklingshemma og er for det meste aktiv, men med lav intensitet.

Dette vart et langt innlegg! Håper noen gidder å lese seg gjennom og svare meg :-) som sagt så ammer jeg og kan vell si at kostholdet i starten av barseltiden ikke var så "sunt" som nå..

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30359-helt-gr%C3%B8nn-p%C3%A5-fitness-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil si det er bedre å kjøre program som Infa nevner, istedenfor å kjøre høyrep "kardio" trening, dersom du ønsker å "stramme opp" , og erstatte fett med muskler :-)

Er mange varianter av styrketrening en kan gjøre hjemme, uten medlemskap på studio. F.eks, Squats, hip-thrust, utfall, burpees, osv :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...