Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å gå ned i vekt, og prøver å holde meg ca. 500 kcal under anbefalt mengde (for meg er det da ca. 1300 kcal). De dagene jeg trener putter jeg på de kaloriene jeg har forbrent. Trener ca. 3-4 ganger i uken. Er dette en effektiv måte å gå ned på? Spiser mye proteiner (mellom 100-150 g hver dag). trener mest cardio, noe styrke. har sammensetning av karbs, proteiner og fett mye å si? har mer proteiner og fett i kosten enn karbs.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30283-kaloriunderskudd-og-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

174, 26, ca. 82 kg. Men er det for lite? Jeg føler meg mett, og er nå på andre uka: har ikke merket veldig stor forskjell enda. Men det tar vel litt tid.

Ja, det er alt for lite! 1300 kcal er mindre enn det et barn spiser. Du trenger ikke å føle deg sulten selv om du får for lite mat, men det betyr ikke at kroppen får nok næring. Med for stort underskudd så bryter du ned kroppen og musklene.

Det går greit for en liten stund og så kommer du til å gå på en kjempesmell.

Sikker? Jeg har lastet ned en app som heter lifesum som regner ut dette med hvor mye jeg trenger med tanke på aktivitetsnivå. Og den sier at jeg ikke trenger mer enn det. Som sakt, de dagene jeg trener spiser jeg mer. Ca. 1000 kcal ekstra. Og det blir jo 3-4 dager i uka. Pluss en spisedag i helgen'

Sikker? Jeg har lastet ned en app som heter lifesum som regner ut dette med hvor mye jeg trenger med tanke på aktivitetsnivå. Og den sier at jeg ikke trenger mer enn det. Som sakt, de dagene jeg trener spiser jeg mer. Ca. 1000 kcal ekstra. Og det blir jo 3-4 dager i uka. Pluss en spisedag i helgen'

Så du spiser 1300 kcal 3 dager i uka, 2300 kcal 3 dager i uka og har en spisedag?

Annonse

Så det har ikke noe å si ifra dag til dag? Hvis jeg feks går i underskudd en dag, så kan jeg gå over neste dag? Eller? På 1 uke har jeg spist 12 600 kcal, (tom. Torsdag og i går). og jeg har trent 4 av disse dagene. I gjennomsnitt er vel det da 1795 kcal daglig.

Så det har ikke noe å si ifra dag til dag? Hvis jeg feks går i underskudd en dag, så kan jeg gå over neste dag? Eller? På 1 uke har jeg spist 12 600 kcal, (tom. Torsdag og i går). og jeg har trent 4 av disse dagene. I gjennomsnitt er vel det da 1795 kcal daglig.

Japp.

Så lenge du totalt på uka får i deg det skal så er du good to go :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...