Loco Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Har de siste årene trent styrke 3-4 ganger i uken. 3 helkroppsdager eller 4 dager med en -2plitt (over/underkropp). Hver økt er har jeg kjørt knebøy og nordic hamstring/strakmark 4x4 stort sett, veldig tungt. Lårene har vokst enormt. Jeg føler nå at beina begynner å bli litt for tunge, mulig det er fordi overkroppen har vokst en del og, men tror det kanskje er litt mye med knebøy 2 ganger i uken ved siden av fotball? Og burde jeg fortsatt trene like tungt? Dager etter match har jeg ikke sjangs til å yte maks, tungt nok på dager etter treninger. En annen greie er at jeg begynner å bli lei pressøvelser gen. (overkropp) da jeg føler det gir meg så lite på fotballbanen. Vil det være helt høl i hodet om jeg dropper alt av pressøvelser og ender på bøy, nordic, pullups/muscleups (syntes faktisk det er veldig moro) og kun disse øvelsene. Evt. hvor ofte kan jeg/bør jeg trene styrke? For å ikke bli for tung i kroppen. Min nisje er fart og jeg ekke så keen på å bli treigere pga. overdreven bøy/dårlig retitusjon/tung overkropp. Jeg er tilbøyelig til å droppe alt av styrketrening (hvertfall tung), da jeg vet mange sprintere gjør det i sesong, men jeg vil jo ikke rævkjøre den muskelmassen jeg har opparbeidet meg unødvendig heller. Mye info i et salig rot, bær med meg Edit: Fettprosenten er lav 9-10%, så droppe fett er ikke en løsning. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30243-styrketrening-under-sesong-tunge-bein-fotball/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.