Gå til innhold

Nytt treningsprogram, inspill?


doingading

Anbefalte innlegg

Har fått satt opp en 2 splitt. Noen som har inspill på den? Har bedt om å få litt mer en bare basisøvelser, jeg liker litt lengre økter. Lurer mest på om det er noen øvelser jeg kan kutte ut/bytte ut osv :) Skriver bare navnet på øvelse i tilfeldig rekkefølge nå !:!: Startet på det i går, og syns begge dagene har gått fint. Fine øvelser jeg trivdes med :)

Dag 1

Armer, skuldre og bryst

Skulderpress/Militærpress

Stående sidehev

Fronthev

Bicepscurl m/stang

Triceps pushdown

Dips på benk

Benkpress

Flyes

Dag 2

Rygg, bein, rumpe

Nedtrekk bredt

Roing ( sittende )

En arms hantelcurl

Knebøy

Beinpress

Gående utfall

Markløft/strakmark

Hipthrust

Tåhev

Mage trener jeg etter hver trening eller når det passer (mtp. stølhet osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har med en arms hantelcurl på dag 2 og bicepscurl på dag 1, det fungerer dårlig hold biceps til kun en av dagene.¨

Jeg synes du har mye på skuldrene for å være ærlig, husk at øvelser som benkpress og dips legger stort press på skulder musklene også.

Ellers så virker det som en grei 2 splitt, men varierte øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har med en arms hantelcurl på dag 2 og bicepscurl på dag 1, det fungerer dårlig hold biceps til kun en av dagene.¨

Jeg synes du har mye på skuldrene for å være ærlig, husk at øvelser som benkpress og dips legger stort press på skulder musklene også.

Ellers så virker det som en grei 2 splitt, men varierte øvelser.

Var hantelroing det skulle stå! :p Min feil! Da skal jeg få fjernet litt skuldreøvelser :) Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange trives med 2-splitt som er delt mellom overkropp og underkropp. Selv vil jeg anbefale en 2-splitt som inkluderer både underdel og overdel begge dagene, dette er i hvertfall noe jeg trives veldig med:)

Liker godt å dele inn overkropp og underkropp. Kjørt 2-split før, og syns det går greit at ene dagen er tyngre enn den andre :) Da kan jeg f.eks trene kondisjon før/etter DAG 1 økten :) Om jeg deler opp sånn at underdel og overdel, har du noen anbefalinger der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...